וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות נוספות בגדה: נפתח מעבר סמוך לשכם

יהושע בריינר

10.8.2008 / 12:39

במסגרת ההקלות לפלסטינים נפתח מעבר גדות, המחבר בין שכם לכפרים הסמוכים. "פתיחת המעבר תתרום לכלכלת האיזור"

צה"ל פתח היום (ראשון) לתנועת פלסטינים את מעבר גנות, המחבר בין שכם לכפרים ערביים בצפון השומרון, בהם סבסטיה ובורכא. זאת במסגרת סל ההקלות של שר הביטחון אהוד ברק לראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. לדברי צה"ל, פתיחת המעבר תתרום לכלכלת האיזור באופן משמעותי ותסייע בהורדת אחוזי האבטלה באיזור. המעבר במקום תתאפשר בינתיים רק במהלך שעות היום.

פתיחת מעבר גנות היא חלק מסל הקלות נרחב מאוד לו זוכים הפלסטינים בגדה. סל הטבות זה מעורר מחלוקות בקרב קצינים בפיקוד מרכז, החוששים כי ההקלות ינוצלו על ידי ארגוני הטרור לתנועה חופשית בין ערים פלסטיניות ולמעבר של אמצעי לחימה. "זה לא עושה אותנו יותר רגועים, ואני לא אומר שאני נרדם עכשיו יותר טוב בלילה. יחד עם זאת, בסופו של דבר מדובר בהחלטה מדינית שהתקבלה בעקבות הערכות מצב ביטחוניות, ואנחנו צריכים לקוות שההקלות לא יופעלו אחר כך נגדנו".

כאמור, בחודשים האחרונים נפתחו מעברים נוספים ברחבי הגדה לתנועת פלסטינים בשעות מוגדרות. כך למשל נפתח צומת בית הערבה הסמוכה ליריחו, צומת רימונים שבשומרון, צומת הכבשים וצומת יהודה באיזור חברון. בנוסף הסיר צה"ל עשרות חסמי עפר ברחבי יהודה ושומרון, התיר הקמה של כ-20 תחנות משטרה, וסייעה בכניסה ובהעברת עשרות שוטרים פלסטיניים לאיוש התחנות. כמו כן, הקלה ישראל בכניסה של פלסטינים לוועידה כלכלית שנערכה בבית לחם לפני מספר חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully