וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנתחים מאיימים: בקרוב יופסקו ניתוחים

נעמה טלמור

10.8.2008 / 12:09

במכתב ששלח יו"ר איגוד הכירורגים לשר הבריאות נכתב, כי בשל החוסר החמור במנתחים, תוך מספר חודשים הם יאלצו לבטל ניתוחים

יו"ר איגוד הכירורגים, פרופ' מיכאל קראוס, שיגר היום (ראשון) לשר הבריאות יעקב בן יזרי מכתב חריף, בו הוא מתריע בפניו כי מספר המתמחים בכירורגיה ההולך ופוחת, יביא בתוך מספר חודשים להפסקת ניתוחים שוטפים כגון ניתוחי סרטן ופצועי טראומה. עוד מוסיף פרופ' קראוס כי להערכתם, בתוך מספר חודשים לא יוותרו מספיק כירורגים בכדי לתת מענה בחדרי המיון.

"למעלה מעשר שנים אנו מתריעים שהכירורגיה בארץ מאבדת את דור ההמשך שלה, תוך סכנה קיומית ומוחשית לעתיד הכירורגיה בישראל", נכתב. כבר שנים רבות שמקצוע הכירורגיה אינו מבוקש דיו בקרב סטודנטים המסיימים את לימודי הרפואה ומבקשים להתמחות באחד ממקצועות הרפואה. הירידה החדה בפנייה להתמתחות בכירורגיה נובעת לטענת איגוד הכירורגים מאחר ו"העבודה קשה ותובענית, התגמול מבייש והעומס בלתי אנושי". כל אלו מביאים את הרופאים הבכירים לבטל ניתוחים רבים, ובאחרונה לדבריהם המצב רק הולך ומחמיר.

מנתחים בלילה וממשיכים לעבוד בבוקר

"כירורג נלחם כל הלילה להצלת חייו של צעיר שנפצע בתאונת דרכים, וכשהוא תשוש פיזית ונפשית הוא שוטף פנים שותה קפה וממשיך לנתח את החולים המוזמנים בבוקר", כך מספרים באיגוד הכירורגים. "לא מגיע לחולה להיות מנותח על ידי כירורג עייף, ובטח שלא ניתן לדרוש מהכירורג איכות ניתוח אופטימלית".

"אנו מנסים לגרום לכך שלא יהיו חס וחלילה אסונות בנפש, רגע לפני קריסה" אמר פרופ' שטראוס לוואלה! חדשות. "בבית החולים בחדרה, כבר אפשר לראות את המצב העגום כיום, אין כלל מתמחים, והרופאים הבכירים שמטרתם לנתח את הזקוקים לכך, עושים בעצמם תורניות ליליות. זה עלול להביא להתמוטטות המערכת".

פרופ' קראוס הוסיף, כי לפי ראות עיניו יש לפתור את הבעיה בכמה מישורים: "המישור הראשון שצריך להפתר הינו הגדלת התקנים לבתי החולים שיאפשרו לקלוט כוח אדם כירורגי נוסף, זאת תוך כדי העלאת שכרם של הכירורגים, שהינו שווה ערך לכל רופא עור במחלקה שבפועל עובד הרבה פחות. בנוסף, יש לאפשר הכנסת ניתוחים פרטיים לבתי החולים, מאחר ואנו יודעים שהיכן שיש כסף, יש כוח אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully