וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: פגישת פסגה בין מוגאבה וראש האופוזיציה

גיל קדרון

10.8.2008 / 12:14

הגיעו לבירה הרארה וייפגשו בתיווכו של נשיא דרא"פ, במטרה לחתום על הסכם חלוקת סמכויות שיסיים את המשבר החמור שפוקד את המדינה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ייתכן כי המשבר הפוליטי בזימבבואה מתקרב לסיום. הנשיא רוברט מוגאבה וראש האופוזיציה מורגן צ'נגראי נפגשו היום (ראשון) בבית מלון בבירה הרארה, במטרה להגיע לסיכום על חלוקת סמכויות בממשלת אחדות חדשה. נשיא דרום אפריקה תאבו מבקי הגיע אתמול לתווך בין הצדדים. כך מדווחת רשת CNN.

זוהי הפגישה הראשונה בין שני האישים מאז החל המו"מ בין מפלגת השלטון ה-Zanu-FP, לבין מפלגת האופוזיציה, המפלגה לשינוי הדמוקרטי (MDC). מקורות שקרובים למו"מ מסרו ל-CNN כי ההסכם בין הצדדים קרוב.

היסטוריה של אלימות

מפלגת השלטון של זימבבואה והאופוזיציה חתמו ב-21 ליולי על הסכם שיאפשר לצדדים לפתוח בשיחות שיאפשרו במטרה לפתור את המשבר הפוליטי החמור שפוקד את המדינה הדרום אפריקאית. במהלך המפגש, מוגאבה וצ'נגראי לחצו ידיים בפעם הראשונה מזה כעשור.

בחודש מרץ ניצחו צ'נגראי וה-MDC בבחירות, אולם ועדת הבחירות עיכבה את פרסום התוצאות, ובסופו של דבר טענה שרק סיבוב שני יכריע את ההתמודדות.

בחודש מאי פרש צ'נגראי מהמירוץ בעקבות מסע האלימות של מוגאבה כלפי תומכי ופעילי ה-MDC, ומוגאבה זכה בניצחון משכנע. דרישותיו של צ'נגראי הן הפסקה מיידית של האלימות ושחרור כל האסירים הפוליטיים, לרבות סגנו של צ'נגראי, טנדאי ביטי, מזכ"ל ה-MDC, שמואשם בבגידה בגלל ביקורתו נגד מפלגת השלטון. לפי ה-MDC, לפחות 120 מתומכיהם נהרגו ו-5,000 נחטפו בקמפיין האלימות בין שני סיבובי הבחירות.

מוגאבה זקוק להסכם עם האופוזיציה כדי שיוסרו מזימבבואה הסנקציות שחונקות את הכלכלה המידרדרת שלה. מדינות המערב אינן מכירות בניצחונו, בעוד מדינות אפריקה קוראות לו לחתום על הסכם פשרה, או לחילופין, הסכם חלוקת כוח, בדומה לזה שנחתם בקניה וסיים שם אז סבב האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully