וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאורגיה: רוסיה הפציצה ליד הבירה טבליסי

טלי גולדשטין

10.8.2008 / 1:13

מסרה כי מטוסי קרב רוסים הטילו שלוש פצצות על נמל תעופה צבאי. רוסיה מרכזת 10 אלפים כוחות לצד הגבול, הטילה מצור בים השחור

בשעות הבוקר המוקדמות (ראשון) דיווח משרד הפנים הגאורגי כי "מטוסי קרב רוסים הטילו שלוש פצצות על נמל התעופה הצבאי הסמוך לבירה טביליסי, לא היו נפגעים בתקיפה". המשרד הוסיף כי רוסיה מרכזת כוחות נוספים בגבולה עם גאורגיה וכי הם מחכים לשעות בוקר על מנת לפתוח במתקפה נוספת על ארצו.

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין הגן על המלחמה בקווקז, ואמר כי "מבחינה חוקית, פעולות רוסיה בדרום אוסטיה לגיטימיות לחלוטין". פוטין עזב את המשחקים האולימפים בבייג'ינג כדי להגיע לאזור הלחימה.

"אנו דוחקים ברשויות גאורגיה להפסיק באופן מידי את תוקפנותה נגד דרום אוסטיה", אמר, "עליה להפסיק מידית את הפרות הסכמי הפסקת האש ולכבד את רצונותיהם וזכויותיהם החוקיות של העם שם". פוטין גם התייחס לרצונה של גאורגיה להצטרף לנאט"ו ואמר כי "גיאוריה מונעת מרצון לגרור עמים ומדינות נוספים להרפתקאותיה המסוכנות".

על פי דיווחים, עד כה נהרגו בקרבות בקווקז מעל ל-2,000 בני אדם. נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב שוחח בטלפון עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש והבהיר לו את עמדת רוסיה, על פיה הלחימה באזור תיפסק רק לאחר שגאורגיה תסיג את כוחותיה מדרום אוסטיה. זאת, לאחר שבוש דרש מרוסיה לחדול לאלתר את פעולותיה הצבאיות באזור. בתוך כך, הפרלמנט הגאורגי קיבל את בקשת נשיא המדינה מיכאיל סאאקשווילי להכריז על מצב מלחמה בגאורגיה ולהוציא לפועל את החוק הצבאי במדינה.

מוקדם יותר קרא נשיא גאורגיה סאאקשווילי להפסקת אש מידית. סאאקשווילי כינס מסיבת עיתונאים ופנה לקהילה הבינלאומית. לדבריו, "אלפי חיילים רוסים מתקיפים את כוחותינו". הוא אמר כי למדינתו, בה חיים כ-5 מיליון אזרחים, אין סיכוי להביס את רוסיה רבת העוצמה, וקרא לעולם להתערב ולעצור את ה"תוקפנות הרוסית".

"קטסטרופה המונית"

נשיא רוסיה מדוודב הגדיר את המצב בדרום אוסטיה כ"קטסטרופה הומניטרית". על פי דיווחי סוכנויות הידיעות לפחות שלושים אלף פליטים מדרום אוסטיה עברו ביומיים האחרונים לשטח רוסיה. לדבריו, הכוחות הרוסים שנשלחו לגאורגיה עשו זאת כדי לחייבה להגיע להסכים להפסקת אש. "על החיילים הרוסים החובה להגן על התושבים בדרום אוסטיה, שרובם מחזיקים בדרכון רוסי", אמר הנשיא הרוסי.

לדברי שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, רוסיה אינה מעוניינת במלחמה כוללת עם גאורגיה ופעולותיה נועדו לשמור על השלום באזור. לברוב האשים את הגורמים המספקים נשק לגאורגיה באחריות לאלימות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully