וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא פקיסטן הרג 100 מורדים איסלמיים

גיל קדרון

10.8.2008 / 10:57

בפעולה שנמשכה 4 ימים על גבול אפגניסטן, נהרגו גם 9 חיילים פקיסטנים. בשבוע שעבר הבטיחה פקיסטן לארה"ב להגביר את הלחימה במורדים

יותר מ-100 מורדים איסלמיים פונדמנטליסטים ותשעה חיילים פקיסטנים נהרגו בקרבות קשים בארבעת הימים האחרונים באזור השבטי באוז'ר שבמערב המדינה, על גבול אפגניסטן. כך מסר הבוקר (ראשון) צבא פקיסטן.

באוז'ר הינו אחד מהאזורים בפקיסטן שמהווים מעוז ללוחמי אל קאעדה ולאנשי טליבן שברחו מאפגניסטן, ממנו יוצאים החמושים להתקפות נגד צבא אפגניסטן וכוחות נאט"ו שבמדינה.

נדמה כי ההתפתחויות הצבאיות מהוות את הצעד הראשון להבטחתו של ראש ממשלת פקיסטן יוסף רזא גילאני בביקורו בוושינגטון בשבוע שעבר, אז הכריז כי הצבא הפקיסטני יניע יחידה מרכזית לאזור השבטים בגבולה המערבי עם אפגניסטן ויגביר את הלחימה נגד המורדים. בחודשים האחרונים עלתה האלימות במדינה לרמות הגבוהות ביותר מאז הפלישה האמריקאית ב-2001.

פקיסטן הפכה לבעלת ברית מרכזית של ארה"ב לאחר התקפות ה-11 בספטמבר, וממשלו של ג'ורג' וו. בוש מימן את שדרוגו של הצבא המקומי ב-12 מיליארד דולר, על מנת לחזקו כחלק מהמאבק האמריקאי באל קאעדה ובטליבן. מאז הפסידה מפלגתו של הנשיא פרווז מושרף בבחירות המקומיות בפברואר השנה, התרבו הטרוניות של ארה"ב נגד הממשלה החדשה, שלטענת הממשל איננה עושה די על מנת למנוע את המתקפות שיוצאות משטחה לאפגניסטן.

הממשל אף איים לפעול באופן חד צדדי בשטח פקיסטן, ולפי הדיווחים ביצע מספר מתקפות טילים ופעולות חשאיות במערב המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully