וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 יהודים פונו מעיר שהופצצה בגאורגיה

דני ליבר

10.8.2008 / 10:23

העיר גורי, הסמוכה לאזור הקרבות בדרום אוסטיה, הופצצה על ידי הרוסים בסופ"ש. משרד החוץ: לא קיבלנו החלטה על פינוי ישראלים

כ-200 יהודים המתגוררים בגאורגיה פונו הבוקר מהעיר גורי שהופצצה על ידי הרוסים במהלך סוף השבוע. דובר הסוכנות היהודית אלכס סלסקי מסר לוואלה! חדשות, כי בעיר גורי הסמוכה לגבול עם אזור הקרבות בדרום אוסטיה מתגוררים כ-200 יהודים שפונו מהעיר לבירה טביליסי. עוד נמסר כי הקשר עם היהודים המתגוררים בעיר צחינוולי, נותק עקב נפילת קווים. עד כה לא דווח על נפגעים יהודים או ישראלים בקרבות.

בסוכנות היהודית פתחו חדר מצב מיוחד בו יכולים ישראלים יוצאי גאורגיה לברר אודות קרובי משפחה השוהים במדינה. כמו כן, הוקם חדר מצב בטביליסי כדי לאפשר ליהודים המתגוררים בגאורגיה לפנות כדי לקבל מידע או סיוע.

דובר משרד החוץ יוסי לוי אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הבוקר התנהל במשרד דיון מיוחד לאור המצב בגאורגיה. על פי הערכות בגאורגיה שוהים כעת בין 300 ל-400 ישראלים ו-200 מהם אמורים לחזור היום לישראל. עוד נמסר, כי משרד החוץ מנסה לארגן טיסה מיוחדת, שתצא מגאורגיה לישראל. במשרד החוץ לא התקבלה החלטה לפנות אזרחים ישראלים, זאת למרות שארצות הברית התחילה לפנות את אזרחיה.

משרד החוץ העלה אתמול את רמת האזהרה על נסיעה לגאורגיה, בעקבות הקרבות בדרום אוסטיה. במשרד ממליצים להימנע מנסיעה לגאורגיה, ומבקשים מאזרחי ישראל הנמצאים במדינה להתקשר לחדר המצב במשרד החוץ, שמספרו 02-5303155.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully