וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס לא נותן סיכוי לרגיעה עם פתח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.8.2008 / 9:15

לפי הדיווח של מקור דיפלומטי מצרי, בקהיר מטילים ספק בכוונת חמאס לפתוח בדיאלוג. "הארגון מאשים את מצרים בתיווך כושל בעסקת שליט"

האם מצרים מתכוונת לסגת מכוונתה לתווך בין חמאס לפתח? לפי מקור דיפלומטי מצרי ששוחח עם העיתון "אל-חליג'", היוצא לאור באיחוד האמירויות, "הספק באשר לכוונת מנהיגי חמאס לדיאלוג עם פתח ובתמיכתם במאמצים המצרים בנושא זה, החל לכרסם אצל בכירים מצרים".

"חמאס לא נותן סיכוי להצלחת המאמצים המצרים", אמר הבכיר המצרי. "מה שמעורר ספק ותימהון הוא התנהגותם של פעילי חמאס והאלימות שהם מפעילים נגד אנשי פתח ברצועת עזה. כל זאת בזמן שכחמישה שבועות קיים הסכם רגיעה בין חמאס לישראל". לדבריו, תגובתו של חמאס לאחר חיסול חמשת פעיליו בעזה הייתה "נקמנית".

בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון נמסרים דברים דומים. מקור פלסטיני בכיר דיווח כי "מצרים החליטה להפחית באופן משמעותי את מאמציה לתיווך בין חמאס לפתח ולכינון דיאלוג בין הארגונים. "מצרים ממורמרת מהאירועים האחרונים ברצועת עזה והיא חשה שפעולותיו של חמאס נגד פתח העמיקו את הפער בין הארגונים". לטענת המקור, מצרים מטילה על חמאס את האחריות לאירועים האלימים ברצועה.

המקור גילה עוד כי ישנם חילוקי דעות חריפים בשאלת ניהול פרשת שליט. רבים בחמאס מאשימים את מצרים בכך שהיא מתווכת בצורה לקויה ובכך שהיא אינה נענית לתנאי חמאס בגיבוש עסקת שליט. לדבריו, בחמאס קוראים להוציא את תיק שליט מידי המצרים ולהעבירו לגורם אירופי. "גורמים בחמאס קוראים להעבירו למתווך גרמני שתיווך בין חיזבאללה לישראל בכל עסקאות החליפין ביניהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully