וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מוכנים לענות על שאלות סוכנות הגרעין

10.8.2008 / 1:51

סוריה מסרבת לאשר לפקחי סוכנות הגרעין לבצע ביקורת נוספת במקום. שר החוץ הסורי: "הסכמנו לביקור יחיד של הפקחים"

סוריה אומרת כי היא מוכנה לענות על שאלות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בכל הקשור למתקני הגרעין שלכאורה נמצאים בשטחה, יחד עם זאת סוריה מסרבת לאשר לארגון לערוך ביקורים נוספים כך מסר משרד החוץ הסורי.

מומחים מהארגון ערכו ביקור במתקן שהופצץ על ידי חיל האוויר בחודש יוני האחרון באל כיבאר. סוריה מסרה כי מדובר במתקן צבאי, אך הוא אינו מתקן גרעיני. ארצות הברית דיווחה כי המבנה היה מתקן גרעיני בתהליכי בנייה, וכי הכור במקום נבנה בעזרת טכנולוגיה צפון קוריאנית.

בתגובה לפרסומים בכלי התקשורת בהם נמסר על ביקור נוסף של סוכנות הגרעין, אמר שר החוץ הסורי ואליד מועלם כי סוריה הסכימה לביקור יחיד של פקחי הארגון והוא התקיים ביוני. "הגענו להסכמה ביננו לבין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שפקחי הארגון יגיעו לאתר פעם אחת בלבד, סוריה כיבדה את ההסכם הזה, וכל שאלות נוספות שיש לפקחי הארגון הם מוזמנים להגיש לנו אותן ואנו נענה עליהן" נמסר בהודעה.

בהודעת משרד החוץ הסורי הכחישו שוב כי המתקן שנבנה במקום היה מתקן גרעיני. "סוריה לא בנתה כור גרעיני במקום, ולא נעזרה בצפון קוריאה או בכל מדינה אחרת".

בתוך כך, גורמים דיפלומטיים מערביים אמרו כי ארה"ב מנסה למנוע את צירופה של סוריה כחברה בוועד המנהל של סבא"א. בארה"ב נימקו את התנגדותם בכך שסוריה תנסה למנוע פיקוח גרעיני הן על אירן והן על תוכנית הגרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully