וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מנסים להרגיע את הרוחות בקווקז

9.8.2008 / 22:59

האיחוד האירופי וארצות הברית שלחו נציגים לגאורגיה במטרה להביא להפסקת אש באזור. ג'ורג' בוש: המצב בדרום אוסטיה מדאיג ביותר"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

משלחת משולבת של ארצות הברית והאיחוד האירופי עושה את דרכה לגאורגיה במטרה לנסות ולהביא לרגיעה באזור.. לפי דיווחים, המשלחת תפתח בשיחות עם נציגים מרוסיה ומגאורגיה בניסיון להגיע להפסקת אש.

בתוך כך פרסמה צרפת, הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, הצעה בת שלושה שלבים לסיום העימות בין גאורגיה ורוסיה בדרום אוסטיה. משרדו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, כתב בהצהרה שהוציא כי הוא דן במצב עם מנהיגי גאורגיה, בריטניה, אוקרינה, ספרד ואיטליה מוקדם יותר היום, ושהוא צפוי לדון בהמשך עם מנהיגי רוסיה, גרמניה, פולין וארצות הברית.

הצעתו של סרקוזי, תוכנית בת שלושה שלבים, כוללת עצירה מוחלטת ומידית של התוקפנות ההדדית והכרה מלאה בריבונותה הטריטוריאלית של גאורגיה. כמו כן, התוכנית קוראת ל"חזרה למצב הקודם, במסגרתה יסוגו הכוחות הרוסים והגאורגים למיקומם המקורי טרם ההתקפות". בסיום ההצהרה נכתב כי שרי החוץ של האיחוד האירופי יקיימו ישיבת חירום בתחילת השבוע כדי לייצר הערכת מצב, ולשקול את הדרכים לסיום הקונפליקט.

דיונים במועצת הביטחון

בראיון לטלוויזיה הצרפתית, שר החוץ הצרפתי ברנרד קושנר אמר כי "זו מלחמה נוראית בה משהו כה קטן נמצא בסכנה". לדבריו, 27 המדינות החברות באיחוד האירופי הסכימו לקרוא לסיומה המיידי של הלחימה. משרד החוץ הצרפתי הודיע כי קושנר ייצא לאזור הקרב כבר מחר, ויציג בפני הצדדים את הצעתו של סרקוזי.

מוקדם יותר אמר בכיר אמריקאי לכתבים כי "רוסיה השתמשה ב'כוח מופרז' בעימותים בדרום אוסטיה, ועליה לקבל באופן מידי את הצעת גאורגיה להפסקת אש". הבכיר הוסיף כי "תגובתה הצבאית של רוסיה הייתה רחוקה מהגיונית לאיום שהיא חשבה שניצב מולה. אנו קוראים להפסקת אש ולנסיגה מידית באזור". נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש קרא היום בעצמו לרוסיה להפסיק לאלתר את פעילותה הצבאית בדרום אוסטיה.

גם מועצת הביטחון של האו"ם תקיים התייעצויות נוספות לגבי העימותים בדרום אוסטיה, כך מסרו דיפלומטים מהמועצה. השגריר הרוסי באו"ם, ויאטאלי צ'ורקין, אמר כי גאורגיה חייבת לסגת מאוסטיה לפני שיחלו הדיונים על הפסקת האש בין הצדדים. מועצת הביטחון התכנסה פעמיים מאז פרוץ העימותים בסוף השבוע, אך טרם יצאה בקריאה להפסקת אש בין רוסיה וגאורגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully