וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ממשלת אחדות בזימבבואה?

9.8.2008 / 22:27

הנשיא המכהן מוגבה יפגש מחר עם ראש מפלגת האופוזיציה צ'נגראי. גורמים בכירים: שני הצדדים קרובים להסכם

נשיא זימבבואה רוברט מוגבה ייפגש עם מנהיג מפלגת האופוזיציה במדינה מורגן צ'נגראי מחר, כדי לדון בהקמת ממשלת אחדות אפשרית, כך אמר הערב (שבת) דוברו של מוגבה, ג'ורג' צ'ראמבה. ההודעה על הפגישה הצפויה היא הסימן הוודאי ביותר עד כה על כך ששני הצדדים קרובים להסכם. צ'ראמבה הוסיף כי מוגבה ידון בנושא עם ארתור מוטאמברה, מנהיג סיעה שפרשה ממפלגת האופוזיציה.

בתוך כך, בכיר במפלגת השלטון אמר כי "ייתכן שנשיא זימבבואה רוברט מוגבה יחתום על הסכם חלוקת כוח בינו לבין מפלגת האופוזיציה במדינה כבר מחר". לדבריו, המפלגה רוצה להקים ממשלה שתחזיק לפחות חמש שנים, ואף הסכימה שמנהיג המפלגה לשינוי דמוקרטי מורגן צ'נאגירי יכהן כראש הממשלה. עם זאת, הוסיף הבכיר, טרם סוכמו סמכותיותו של צ'נאגירי בתפקיד זה. "אנו צופים שתיתכן חתימה כבר מחר, אחרי ששני המנהיגים יפגשו ילבנו בינהם את הנושאים הנותרים", אמר.

הפגישה המתוכננת תתקיים שבוע לאחר שחודש המשא ומתן בין הצדדים. בתחילת השבוע הודיע המתווך בין הצדדים, נשיא דרום אפריקה תאבו מבקי, כי השיחות חודשו לאחר שנכנסו לפסק זמן כדי להעניק לנושאים ונותנים שהות להתייעץ עם מנהיגי המפלגות שלהם.

מפלגת השלטון של זימבבואה והאופוזיציה חתמו ב-21 ליולי על הסכם שיאפשר לצדדים לפתוח בשיחות שיאפשרו במטרה לפתור את המשבר הפוליטי החמור שפוקד את המדינה הדרום אפריקאית. במהלך המפגש, מוגאבה וצ'נגראי לחצו ידיים בפעם הראשונה מזה כעשור.

בחודש מרץ ניצחו צ'נגראי והמפלגה לשינוי דמוקרטי (MDC) בבחירות, אולם ועדת הבחירות עיכבה את פרסום התוצאות, ובסופו של דבר טענה שרק סיבוב שני יכריע את ההתמודדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully