וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 6 מתה מדימום, יומיים אחרי ניתוח שקדים

קובי מנדל

9.8.2008 / 22:26

כריסטין חטיב סבלה מדימום כבד בפיה, לאחר ששקדיה הוסרו בביה"ח בצפת. ביה"ח: "הניתוח בוצע כמקובל, ולא נרשמו סיבוכים"

ילדה בת 6, תושבת עין אל אסד שבגליל המערבי, מתה הערב (שבת) מדימום בגרון, ימים בודדים לאחר שעברה ניתוח להסרת שקדים. כריטסין חטיב פונתה על ידי "מגן דוד אדום" במצב אנוש לבית החולים בנהריה. היא הגיעה לבית החולים ללא דופק, ושם בוצעה בה החייאה ממושכת, אולם לאחר זמן קצר נקבע מותה.הוריה סיפרו לרופאים במקום כי לפני מספר ימים, עברה הילדה ניתוח להסרת השקדים בבית החולים "זיו" בצפת.

מבית החולים "זיו" נמסר כי הילדה נותחה ביום חמישי על ידי רופא מנוסה ובשיטה המקובלת. על פי הרישומים, לא נרשמו סיבוכים במהלך הניתוח והילדה שוחררה לביתה במצב טוב. הוריה של הילדה קיבלו את ההנחיות השגרתיות וכן את הסיבוכים והבעיות שעלולות לצוץ בעקבות הניתוח. בית החולים יבדוק את הנסיבות שהביאו למותה.

השקדים הינם בלוטות לימפה, הממוקמות בצדי החלק האחורי של חלל הפה, כחלק מהמערך החיסוני של הגוף. תפקידם המרכזי אצל אדם בוגר הוא ללכוד נגיפים וחיידקים התוקפים באזור הפה והלוע. שקדים מוגדלים, כתוצאה מדלקת או זיהום חיידקי, עלולים להקשות על הנשימה ועל כן לעתים נאלצים להסירם. ככלל, אין סכנה בניתוח הוצאת השקדים אך יש להקפיד על ההוראות לאחר הניתוח, בהן לאכול מאכלים רכים בלבד לתקופה מוגדרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully