וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש מת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.8.2008 / 19:42

מחמוד דרוויש עבר לפני מספר ימים ניתוח לב פתוח שהוגדר ע"י רופאיו כהצלחה, אך מצבו הלך והחריף בשל סיבוכים של הניתוח

המשורר הפלסטיני הלאומי מחמוד דרוויש מת הערב (שבת) בבית חולים במדינת טקסס שבארצות הברית. ביום רביעי נותח דרוויש בליבו והיום חלה הידרדרות חמורה במצבו הבריאותי.

במספר כלי תקשורת נמסר כי דרוויש חובר למכונת הנשמה בשל סיבוכים שנגרמו בעקבות הניתוח. האתר הערבי-ישראלי "אל-ערב" דיווח כי ההידרדרות במצבו של דרוויש הפתיעה את רופאיו. מקורות המקרובים לדרוויש מסרו לאתר כי בשל "מצבו החמור" הוא הובהל לטיפול נמרץ.

דרוויש נולד בשנת 1941 בכפר בירווה שבגליל. בגיל צעיר נאלץ לברוח ללבנון עם משפחתו. לאחר מספר שנים שב בחשאי לישראל וחי בהיחבא. בשנות השבעים החל בפעילותו הספרותית והעיתונאית, אך נעצר בידי השלטונות. לאחר ששהה בקהיר, בפריז ובביירות, השתקע ברמאללה ושם גם חיבר את מגילת העצמאות הפלסטינית.

המוטיב הבולט בשיריו הוא הכיסופים לביתו האבוד ולעצמאות פלסטינית. לאור זאת הוא הפך לסמל הספרותי החשוב ביותר של המאבק הפלסטיני. שיריו גם מביעים מחאה חריפה על הכיבוש הישראלי ועל מדיניות מדינת ישראל בשטחים.

לפני שנה הגיע דרוויש להקריא את שיריו באודיטוריום בחיפה, לאחר שנים ארוכות שלא ביקר במקום. מאות בני אדם צבאו על דלתות האולם כדי לחזות במשורר הנערץ, בהם אינטלקטואלים בכירים, חברי כנסת, עיתונאים מרחבי העולם ואזרחים רבים. בנוסף להקראת שירים התייחס דרוויש גם למצב הפוליטי ברשות הפלסטינית והביע ביקורת על המרחק שנפער בין עזה לגדה המערבית.

דרוויש פרסם מעל ל-40 ספרים, רובם ספרי שירה. ספריו תורגמו למעל ל-20 שפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully