וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה נגד גאורגיה: מי צודק?

טלי גולדשטין

9.8.2008 / 17:40

כבר יומיים שרוסיה וגאורגיה נמצאות בעיצומה של מלחמה בחבל הבדלני דרום אוסטיה. המערב עוקב בדאגה אחר המתרחש והסכנה למשבר הומניטרי גוברת. הדעה שלכם, גם בוידאו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

הלחימה בין רוסיה לגאורגיה לגבי המחוז הבדלני של דרום אוסטיה הסלימה ביומיים האחרונים, לאחר שצבא גאורגיה פלש למחוז בליל חמישי. רוסיה, התומכת בבדלנים, מיהרה לעמוד לצד הממשל בדרום אוסטיה ופתחה בתקיפה צבאית נרחבת נגד גאורגיה. מטוסי קרב רוסים תקפו יעדים במדינה וטנקים רוסים נכנסו לבירת דרום אוסטיה צחינבלי והסיגו ממנה את הצבא הגאורגי.

לפי הדיווחים מהצד הרוסי, מניין ההרוגים לאחר יומיים של לחימה עומד על 1,600 בני אדם. ממשלת גאורגיה טוענת כי המספר מוגזם וכי כמאה בני אדם בלבד נהרגו עד כה. 30 אלף בני אדם נמלטו מאזורי המלחמה ונשיא גאורגיה הכריז על מצב חירום במדינה. ובינתיים כצפוי, מועצת הביטחון של האו"ם לא הצליחה להסכים על ניסוח הצהרה שתקרא להפסקת אש בין הצדדים, אך קריאות נשמעות מרחבי העולם כולו להפסקת הלחימה.

עד כמה באמת חמור המשבר בגאורגיה ומי לדעתכם צודק? מהי הדרך הטובה ביותר בה יש לנקוט על מנת לפתור את העימות והאם יכול להימצא פיתרון של שלום? התשובות שלכם, גם בוידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully