וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן ציינה 63 שנה להפצצת נגסאקי

טלי גולדשטין

9.8.2008 / 14:34

3 ימים אחרי שציינה את הפצצת הירושימה בידי הצבא האמריקאי, כיבדה יפן בטקס אזכרה ובדקת דומיה את זכר רבבות הקורבנות בנגסאקי

יפן ציינה היום (שבת) 63 שנים להפצצה הגרעינית של העיר נגסאקי בטקס אזכרה ובקריאה לעולם להתפרק מהנשק הגרעיני. אלפי ילדים, ניצולים קשישים ומכובדים התאספו ב"פארק השלום" בעיר והרכינו ראשם לדקת דומיה בשעה 11:02 בבוקר (לפי שעון יפן), השעה המדויקת בה הוטלה הפצצה לזכר עשרות אלפי ההרוגים.

"ארצות הברית ורוסיה צריכות לקחת את המושכות בנושא ההתפרקות הגרעינית", אמר ראש העיר של נגסאקי טומיהיסה טו בעצרת, בה נכח גם ראש הממשלה יסואו פוקודה. "שתי המדינות הללו צריכות להתחיל וליישם הגבלות נרחבות על הנשק הגרעיני במקום להעמיק את הקונפליקט, בין היתר באמצעות החדרת מערכת הגנה מפני טילים לאירופה. על סין, צרפת ובריטניה לצמצם את הנשק הגרעיני שבידן גם כן", הוסיף.

לפי הערכות, כ-27 אלף בני אדם, מתוך 200 אלף תושבי נגסאקי, נהרגו מיד אחרי הטלת פצצת האטום על העיר. עד סוף 1945, כ-70 אלף בני אדם נוספים מתו. נגסאקי הופצצה על ידי ארצות הברית ב-9 באוגוסט, 10945, שלושה ימים אחרי שהעיר הירושימה הופצצה אף היא. ב-15 באוגוסט, נכנעה יפן ומלחמת העולם השניה הגיעה לקיצה.

מניין ההרוגים כתוצאה מפצצת האטום "איש שמן" מעודכן מדי שנה על ידי הממשלה היפנית, העוקבת אחר הקורבנות הממשיכים למות מקרינה רדיואקטיבית. השנה נוספו 3,058 שמות לרשימה ומניין ההרוגים הרשמי עומד על 145,984.

מוקדם יותר השבוע, ראש העיר הירושימה מתח ביקורת על המדינות המסרבות להתפרק מנשק גרעיני והתחייב לפעול יותר על מנת לעזור לניצולים. יפן ממשיכה לדבוק בשלושת העקרונות שאכפה על עצמה, האוסרים אחזקה, ייצור ויצוא נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully