וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה: 10 הרוגים ומאה פצועים בתאונת רכבת

טלי גולדשטין

8.8.2008 / 21:43

רכבת ה"יורוסיטי", שעשתה דרכה מקרקוב שבפולין לבירת צ'כיה פראג, התנגשה במהירות של 140 קמ"ש בגשר שקרס על המסילה

עשרה בני אדם נהרגו היום (שישי) וכמאה נפצעו כשרכבת אקספרס בינלאומית התנגשה בגשר מתכת שהיה בבנייה וקרס על המסילה, שניות קודם לכן בסמוך לעיר סטודנקה שבצפון מערב צ'כיה. רכבת ה"יורוסיטי", שעשתה דרכה מקרקוב שבפולין לפראג בירת צ'כיה, התנגשה בגשר במהירות של 140 קמ"ש. חוקרי שירות הרכבות גילו כי הרכבת פיגרה בעשר דקות ואלמלא כן התאונה היתה יכולה להימנע.

הקטר ושישה קרונות נוסעים סטו מהמסילה. צוותי ההצלה שהגיעו למקום, שכללו בין השאר 30 כבאיות, מצאו הרוגים, פצועים, מזוודות, תיקים ומושבי רכבת מפוזרים לכל עבר. לדברי יאן קוצרה, סגן מנכ"ל רשות הרכבות הצ'כית, הרכבת לא הצליחה לעצור בזמן. "הנהג ראה את הגשר מתחיל להתנודד וליפול. הוא מיד לחץ על בלמי החירום והתחבא בתא המנוע הנמצא בקטר. שש שניות לאחר מכן אירעה ההתנגשות בעוד הרכבת עדיין נוסעת במהירות 140 קמ"ש", אמר.

צוותי ההצלה והחילוץ החלו בחילוץ הנוסעים מבין שרידי הרכבת. הפצועים נלקחו לעשרה בתי חולים ברחבי האזור על ידי מסוקים ואמבולנסים. לפי הדיווחים, כל הנוסעים שניצלו חולצו. ראש הממשלה הצ'כי מירק טופולאנק ועמיתו הפולני דונלד טאסק מיהרו להגיע לזירת התאונה. "הממשלה הצ'כית תחקור את הטרגדיה", אמר טופולאנק.

דוברת משרד הפנים הצ'כי אמרה כי הרכבת נשאה 123 נוסעים, בהם קבוצה גדולה של צעירים צ'כים, פולנים וסלובקים שעשו דרכם לקונצרט רוק של להקת הרוק הכבד הבריטית "איירון מיידן" באיצטדיון הכדורגל בפראג. נהג הרכבת שהצליח להינצל אמר: "לא היה דבר שיכולתי לעשות. לעולם לא אתקרב יותר לרכבת".

זוהי תאונת הרכבת הקטלנית ביותר שאירעה בצ'כיה מאז יוני 1995, כש-19 צעירים נהרגו בעת שרכבת סטתה מההמסילה בעיר קרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully