וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "השיחות עם סבא"א היו פוריות"

8.8.2008 / 19:35

גורם אירני התייחס בחיוב למגעים עם הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, בתום יומיים של שיחות, שמטרתן לשפר שיתוף הפעולה עם פקחיה

בתום יומיים של שיחות בין אירן לנציגי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הגדירה אירן את השיחות כ"פוריות" והבטיחה כי המגעים עם הסוכנות בעניין תכנית הגרעין שלה יימשכו. אולי היינונן, סגן הממונה על ביקורות הסוכנות, הגיע לטהרן ביום חמישי לשיחות שמטרתן לשפר את שיתוף הפעולה של האירנים עם פקחים בינלאומיים.

גורמים דיפלומטיים במטה הסוכנות בווינה אמרו כי הביקור הוא נסיון נוסף לקבל מאירן הבהרות לגבי דו"חות מודיעין שהעלו כי היא מנסה לבנות פצצת אטום. באירן גורסים כי תכנית הגרעין של המדינה היא למטרות שלום בלבד והיא מיועדת לצורך הפקת חשמל. "השיחות עם נציגי סבא"א שנערכו ביומיים האחרונים היו פוריות והצדדים אף הגיעו למספר הסכמות", אמר מחמוד סעידי, המשנה לראש תכנית הגרעין באירן. "שיחות כאלה יתקיימו גם בעתיד", הוסיף.

השיחות עם נציגי סבא"א נערכו על רקע איומי המעצמות להחריף את הסנקציות נגד אירן, לאחר שזו דחתה את חבילת התמריצים שהציעו לה מדינות המערב, בתמורה להקפאת תכנית הגרעין. אירן סרבה לעצור את העשרת האורניום כתנאי לתחילתו של מו"מ עם מדינות המערב על חבילת התמריצים, והודיעה כי תמסור תגובה רשמית להצעת שש המעצמות.

אתמול אמרה שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס כי תשובתה של אירן אינה רצינית וכי הדבר יוביל להטלת סנקציות נוספות עליה. מאז 2006 השיתו שש המעצמות שלושה סבבים של סנקציות על אירן ולמרות זאת האירנים עומדים בסרובם לעצור או להשעות את תכנית הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully