וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בקווקז: רוסיה הפציצה בגאורגיה

גיל קדרון

8.8.2008 / 16:18

מטוסים רוסיים הפציצו בסיס של חיל האוויר הנמצא סמוך לבירת גאורגיה טבילסי. הנשיא סאאקשווילי: "רוסיה פתחה נגדנו במלחמה"

הסלמה בקרבות בגאורגיה: גנרל בצבא הרוסי מסר היום (שישי), כי יותר מעשרה חיילים רוסיים נהרגו וכ-30 נפצעו בקרבות במחוז אוסטיה שבגאורגיה, לאחר שרוסיה הגיבה על המתקפה הגאורגית על המחוז. מוקדם יותר חדרו מטוסי קרב רוסיים לשטחה האווירי של גאורגיה, והפציצו שני יעדים במחוז הבדלני דרום אוסטיה שבצפון מערב המדינה, כך הודיע הבוקר (שישי) שר הפנים הגאורגי. לטענתו, המטוסים הטילו פצצות על תחנת משטרה סמוך לעיירה קרלי, ופצצה נוספת הוטלה באזור בו התרכזו חיילים גאורגים לקראת מתקפה בחבל. מספר אזרחים נפצעו בהפצצות. בכיר במערכת הביטחון הגאורגית הודיע כי מטוסים רוסיים הפציצו בסיס של חיל האוויר הנמצא סמוך לבירת גאורגיה, טבילסי. "איש לא נפגע, אך מספר מבנים נהרסו". הבסיס נמצא 25 ק"מ מטבילסי. נשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי הודיע כי ארצו יירטה שני מטוסי קרב רוסים שחדרו לשטחה האווירי וכי כ-150 טנקים וכלי רכב משוריינים חצו את הגבול מרוסיה לגיאורגיה.

הרוסים תקפו בתגובה לפלישה הגאורגית לאוסטיה, הלילה. לפחות 15 בני אדם נהרגו בהפצצות צבא גאורגיה על צחינבלי, בירת דרום אוסטיה. מקור ההסלמה בגאורגיה הוא חילופי אש שפרצו בין בדלנים לכוחות צבא בסוף השבוע שעבר, במהלכם נהרגו שישה בני אדם. דרום אוסטיה טענה כי הירי הגיע ממובלעות גאורגיות בתוך המחוז והאשימה את גאורגיה בירי מכוון לעבר אזרחים. גאורגיה דחתה את ההאשמות וטענה להגנתה כי הבדלנים הדרום אוסטים הם אלה שהציתו את האש.

גורם בצבא הרוסי מסר כי שיירת כלי רכב משוריינים עושה דרכה למחוז אוסטיה. ברוסיה מדווחים כי משרד ההגנה הרוסי הודיע כי ישלח תגבורת נוספת לכוחות הרוסים באיזור.

סאאקשווילי, הידוע בנטייתו הפרו-מערבית, האשים הבוקר (שישי) את רוסיה בהנהגת "מבצע צבאי גדול נגד גאורגיה". "אני קורא לרוסיה להפסיק בהפצצת יישובים גאורגיים שקטים", אמר סאאקשווילי בנאום טלוויזיוני לאומה. עוד הוא אמר, כי חלק גדול מבירת דרום אוסטיה, צחינבלי, "שוחרר" בידי הצבא הגאורגי. כמו כן, הורה סאאקשווילי על גיוס מילואים כולל במדינה.

סאאקשווילי אמר בראיון לרשת CNN כי "רוסיה פתחה במלחמה נגד גאורגיה". לטענתו, "האינטרס של ארה"ב הוא לעזור לארצו במלחמה נגד רוסיה. לא מדובר רק בגאורגיה. זה קשור גם לאמריקה ולערכיה. אנו מדינה שאוהבת חירות הנמצאת תחת מתקפה".

לפחות 15 הרוגים

נאט"ו והאיחוד האירופאי הביעו היום את דאגתם העמוקה מהלחימה בין גאורגיה ל"גורמים בדלניים פרו-רוסיים" בחבל דרום אוסטיה במדינה. מזכ"ל נאט"ו, יאפ דה הופ שפר, קרא לפתיחת שיחות ישירות בין הצדדים. בהודעת הברית הצפון-אטלנטית נמסר כי "נאט"ו עוקבת אחר המצב מקרוב מאוד, ומזכ"ל נאט"ו קורא לכל הצדדים לסיום מיידי של ההתנגשויות הצבאיות, וקורא לפתיחת שיחות ישירות בין הצדדים".

מוקדם יותר איים ראש הממשלה הרוסי ולדימיר פוטין, כי ארצו תפעיל כוח צבאי נגד גאורגיה על רקע פלישתה לדרום אוסטיה. "פעולתה האגרסיבית של גאורגיה תגרור תגובה רוסית", הצהיר פוטין. במקביל, הודיע דובר הקרמלין, כי רוסיה "שוקלת לנקוט צעדי חירום" כדי להשכין שלום בדרום אוסטיה. לבקשת רוסיה, התכנסה הבוקר מועצת הביטחון של האו"ם לדיון חירום, אך חברות המועצה לא הגיעו להסכמה והחליטו שלא לנקוט צעדים בעניין. נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב אמר כי ארצו לא תעבור לסדר היום על הרג אזרחים במחוז אוסטיה שבגיאורגיה. מאוחר יותר, כאמור, החלו הרוסים לפעול כנגד הגאורגים.

משרד החוץ: להימנע מנסיעה לגיאורגיה

בעקבות פרוץ הקרבות בחבל דרום אוסטיה ממליץ משרד החוץ לאזרחים ישראלים המתכננים ביקור בגיאורגיה לשקול את הנסיעה במידה שהיא אינה הכרחית, עד להתבהרות המצב. לאלו שמחליטים לצאת לגאורגיה ולמי ששוהה בה מומלץ שלא לבקר באזורי הקרבות בחבל דרום אוסטיה ובאזורים הסמוכים. כמו כן מומלץ לעקוב אחר ההתרחשויות באמצעי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully