וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגו של בן לאדן נדון ל-5.5 שנות מאסר

8.8.2008 / 2:40

סלים חמדן הורשע במתן סיוע מהותי לאל קאעדה כששירת כנהגו ונושא כליו של ראש הארגון. "אני מתנצל אם גרמתי כאב לחפים מפשע"

חבר מושבעים שהורכב מקציני צבא ארצות הברית גזר אמש (חמישי) חמש שנות מאסר וחצי על סלים חמדן, נהגו של אוסמה בן לאדן. זאת, לאחר שהורשע במתן סיוע מהותי לאל קאעדה בכך ששימש כנהגו של בן לאדן, ומדי פעם כשומר ראשו ונושא כליו. חמדן זוכה מהאשמות בחברות פעילה במזימות של אל קאעדה. מדובר במשפט פשעי המלחמה הראשון בארה"ב מאז מלחמת העולם השנייה.

חמדן, אזרח תימני בן 40, עשוי להשתחרר כבר בעוד חמישה חודשים, מאחר שהשופט כלל בעונש את 61 החודשים שבהם היה עצור בבסיס הצבא במפרץ גואנטנמו שבקובה. "לאחר מכן, אינני יודע מה יקרה", אמר לחמדן השופט קפטן קית' אלרד. הוא הוסיף: "אני מקווה שיום יבוא ותשוב לאשתך, בנותיך וארצך. אינשאללה".

"אינני יודע מה אפשר להציע לכל אותם חפים מפשע שנהרגו בארה"ב", אמר חמדן לחבר המושבעים, "באופן אישי אני מציע להם את התנצלותי אם עשיתי דבר מה שגרם להם לכאב". התביעה דרשה עונש של 31 שנות מאסר כדי "למנוע כל אפשרות שיחדש את קשריו עם טרוריסטים", לדבריהם. אולם ההגנה טענה כי יש לדון את חמדן למאסר קצר מארבע שנים מפני שלטענתם לשיתוף הפעולה שלו עם המודיעין האמריקאי משקל רב יותר מלפעילותו כנהגו של בן לאדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully