וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "רקטות חיזבאללה יכולות להגיע לנגב"

יהושע בריינר

7.8.2008 / 21:22

לדברי שר הביטחון, חיזבאללה מחזיק בכארבעים אלף רקטות שיכולות לכסות את רוב המדינה. על המצב ברצועה אמר: "אנו פועלים באינטנסיביות לשחרור שליט"

לארגון חיזבאללה יש רקטות שמכסות כמעט את כל שטחה של מדינת ישראל - כך אמר הערב (חמישי) שר הביטחון אהוד ברק במפגש עם ראשי ערים בקריה בתל אביב.

"חיזבאללה מחזיק היום בכארבעים אלף רקטות שמכסות לא רק את השליש הצפוני של המדינה אלא רקטות עם ראשי נפץ כבדים יותר שמגיעים לבאר שבע, ירוחם, ערד ודימונה", פירט ברק. "במובן הזה כמעט כל המדינה נמצאת בטווח של חיזבאללה".

ברק הוסיף כי "אנשי חיזבאללה מתבצרים מדרום לליטני וגם מצפונו. בחודשים האחרונים אנחנו רואים שהקשר בין חיזבאללה לסורים מתהדק, ומרחפת שם אפשרות העברת אמצעי לחימה מתקדמים עוד יותר באופן שיפר את האיזון שקיים בלבנון. חיזבאללה עשוי לקבל נשק שיכול להתמודד עם המטוסים. כל הדברים הללו ביחד מחייבים אותנו לעקוב מקרוב כדי להיות מוכנים במקרה הצורך ולהגיב".

ברק התייחס גם למצב בעזה, ואמר כי "אנו נמצאים כעת ברגיעה עם החמאס בעזה שמאפשרת לנו לקדם את המשא ומתן על גלעד שליט ולנסות להביאו לכלל סיום, אנו פועלים בנושא הזה באינטנסיביות ומנסים להרחיק אותו מעין הציבור כדי לא לסבך את המשא ומתן עוד יותר".

ברק הוסיף כי לישראל יש עניין ממדרגה ראשונה להגיע עם הפלסטינים להסכם, אך הסתייג מהשגת תוצאות ב-2008. "אני אומר בגילוי לב שאני לא בטוח שניתן להגיע לתוצאות עוד השנה. זה עדיין רחוק". גם במסלול הסורי אמר ברק כי "קשה לי להעריך שנגיע לפריצת דרך השנה, אנחנו צריכים להבין שאנו לא במרכז סדר היום הסורי".

בסוגייה האירנית אמר ברק כי "האירנים נחרצים מאוד בכוונתם להגיע ליכולת גרעינית צבאית תחת המסווה של הפיקוח של הועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית. אסור לנו להוריד אף אופציה מהשולחן בסוגיית אירן. בלי ספק מדובר בעניין שהוא בלב האיום על הסדר העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully