וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירה של עציר מנהלי נגד השב"כ

ינאי ישראלי

7.8.2008 / 21:34

פעיל השלום הפלסטיני מוסא אבו-מריה עצור זה 4 חודשים. בעתירתו טען כי השב"כ לא חוקר אותו כדי להשאירו כעציר מנהלי

בג"ץ דחה אחר הצהרים (חמישי) את עתירתו של מוסא אבו-מריה, אסיר לשעבר ופעיל שלום פלסטיני הנתון במעצר מנהלי בארבעת החודשים האחרונים. בשנים האחרונות אבו-מריה, בן 30, הינו אחד מהפעילים הפלסטינים הבולטים בגדה המערבית, המוכר לפעילי שמאל ישראלים ובינלאומים רבים מההפגנות נגד גדר ההפרדה. הוא מוחזק במעצר מנהלי בחשד לחברות בג'יהאד האיסלמי. לפני כחודשיים, נעצרו 10 פעילי שמאל, כאשר הפגינו במחאה על מעצרו ואחזקתו ללא משפט. פעילי השמאל טוענים שמוסא נעצר כנקמה על פעילותו במסגרת המאבק העממי הלא חמוש נגד הכיבוש.

פרקליטתו של אבו-מריה, עו"ד גבי לסקי, אמרה לוואלה! חדשות, כי העתירה לבג"ץ הופנתה נגד המשטרה והשב"כ, שלטענתה לא חקרו את החשדות נגד מוסא באופן רציני, כדי שיהיה ניתן להחזיק אותו במעצר מנהלי. לדבריה, "החקירה היתה רק כדי לצאת ידי חובה. כשאין מספיק חומר חקירה כדי להגיש כתב אישום חותמים על צו מעצר מנהלי". לטענתה, למרות שמעצר מנהלי אמור להתרחש רק במקרים קיצוניים וחריגים במיוחד, כ-8 אחוזים מהאסירים הפלסטינים הכלואים בישראל הם עצירים מנהלים.

עו"ד לסקי ביקשה להדגיש את האבסורד שבמצבו של אבו-מריה. לטענתה, לא רק שמוסא אינו רואה את חומרי החקירה נגדו, אלא שבמקרה הנוכחי אף מסרבים לחקור אותו, בטענה שחקירתו תפגע בחומרי החקירה הרגישים.

היא ציינה כי אבו-מריה אמנם הורשע בעבר בחברות בג'יהאד, אך מאז שהשתחרר מהכלא ב-2003 הוא מקדיש את זמנו להתנגדות בלתי אלימה. "מוסא הוא פעיל שלום המוכר להמון פעילים ישראליים", אמרה, "הקשר ההדוק שהוא מקיים עם ישראלים מנוגד לעקרונות הג'יהאד האיסלמי. יש יותר מ-1,000 אסירי ג'יהאד בישראל. למה לא חוקרים אף אחד מהם כדי לבדוק האם מוסא משתייך לג'יהאד? מדוע לא מוכנים להתעמת עם טענותיו של מוסא?".

מתוך 8,472 אסירים פלסטינים הכלואים בישראל, 692 הינם עצירים מנהלים, שלא נשפטו מעולם ולא הוגש נגדם כתב אישום. תוקף המעצר המנהלי הוא לחצי שנה, אולם הוא ניתן להארכות. פעמים רבות תקופת המעצר המנהלי מגיעה לשנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully