וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלם מהרעל?

אורנה סוסק

8.8.2008 / 7:41

בחיפוש אחר תחליפים לטמפונים מצאנו דברים די מוזרים אבל נטולי רעלים. לא חייבים לקנות מה שרואים בפרסומות

מה עושה מי שרוצה וצריכה להמשיך לתפקד כרגיל בזמן הווסת, אבל לא מעוניינת לזהם את גופה או את סביבתה בחומרים רעילים? מסתבר שקיימים פתרונות רבים ומגוונים, הנה כמה מהם.

משהו מוכר

טמפונים ותחבושות מחומרים טבעיים וללא רעלים, ניתן להשיג בחנויות טבע ולהשליך לערימת הקומפוסט לאחר השימוש. החיסרון הוא שהם עלולים להיות יקרים יחסית למוצרים המוכרים. מי שהדימום שלה נמרץ עלולה להוציא סכום בלתי מבוטל כל חודש.


.

לאמיצות ומשקיעניות

לאחרונה מתרבים בארץ יצרנים ומשווקים של תחבושות בד רב פעמיות. זה מוצר פשוט בתכלית, מגיע בכמה עוביים ורמות ספיגה, נקי ובריא. אפשר ומומלץ אפילו להכין אותו לבד בבית: לתפור מבגדי טריקו שיצאו משימוש, על פי דגם נוח. מדובר במלבן בד של כמה שכבות עם "כנפיים" בעלות כפתור או "טיק טק". גם חסרי ניסיון בתפירה לא יהיו מאותגרים ממשימה כה פשוטה. אין ספק שזה אולי זה לא מתאים לכל אחת מכיוון שתחבושות אלה לא אלגנטיות או סימטריות במיוחד, אבל הן עושות את העבודה, לא עולות גרוש וממוחזרות לגמרי.

לחסכוניות

מון קאפ (mooncup) הוא מעיין טמפון רב פעמי עשוי גומי, בדמות כוסית קטנטנה המוחדרת לנרתיק ואוספת את דם המחזור, מרוקנת, נשטפת במים ומוחדרת מחדש. יחידה אחת מספיקה לשימוש של עשר שנים לפחות, כך שהיא גם חסכונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מי נגעלת מעצמה?

מוצרים כאלה דורשים מאיתנו מגע עם דם המחזור שלנו, מגע ממושך מעט יותר מהרף העין שאורכת ההשלכה המוכרת לאשפה, אבל רבות הטוענות שזוהי דווקא אחת ממעלותיהם. הם מרפאים אותנו מן ההרגל להתייחס לדם הווסת כאל פסולת דוחה שיש להפטר ממנה בסלידה שהרי כמו כל דבר טבעי, דם הווסת כלל איננו פסולת. למעשה הוא אחד הדשנים המעולים ביותר, מפני שהוא עתיר בהורמונים וחומרים מלאי חיות וצמיחה. מה שטוב עבור עובר שלא נוצר, ודאי גם טוב עבור העציצים שלי. ועל הדרך, אנחנו יכולות לחסוך קצת מזיהום הסביבה שלנו. בברכת דימום טבעי ונינוח אני מאחלת לכן בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully