וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: גשש סייע בהברחת נשק וסמים לישראל

יהושע בריינר

7.8.2008 / 18:21

הנגד מאוגדת עזה הואשם בסיוע לאויב, אך האישום הופחת והוא יואשם בהברחות ממצרים. פרקליטו: "כל החשדות נגדו יתפוגגו"

הותר לפרסום כי צה"ל עצר בשבוע שעבר איש קבע בדרגת רב סמל בכיר בחשד שסייע להבריח סמים ואמצעי לחימה מגבול מצרים לישראל. בתחילה נחשד הגשש, רס"ב י', המשרת באוגדת עזה, בחשדות חמורים של סיוע לאויב ופגיעה בביטחון המדינה, אולם בדיון שנערך היום (חמישי) בבית הדין הצבאי של פיקוד הדרום בקסטינה הסירה הפרקליטות הצבאית את החשדות הללו. הגשש מכחיש את כל החשדות נגדו.

בשבוע שעבר נעצר י', המשמש כגשש באוגדה, לתשעה ימים לאחר חקירה של המשטרה הצבאית. י' נחשד בתחילה כי ניצל את הידע שלו בגבול ישראל-מצרים על מנת לסייע למבריחי סמים ואמצעי לחימה מספר פעמים. בפרקליטות ניסו להאשימו בחשד של סיוע לאויב, אולם לא נמצאו הוכחות לתמוך בטענה זו. כעת נתון י' במעצר עד יום שני, אז יתקיים דיון נוסף בעניין הארכת מעצרו.

הפרשה עוררה בשבוע שעבר הדים רבים בפיקוד דרום לאור חומרת העבירות בהם נחשד י' בתחילה. חיילים המשרתים עם י' הופתעו לגלות בשבוע שעבר כי נעצר בחשד לחשדות חמורים של סיוע לאויב. החיילים ציינו כי מדובר בחייל מצטיין ונאמן למדינה. בעברו נטל חלק בעשרות מבצעים ופעילויות מבצעיות בעזה ובגבול ישראל-מצרים, ואף קיבל ממפקדיו תעודות הערכה רבות.

"מדובר בלוחם מצטיין שבמשך שנים תרם תרומה משמעותית לביטחון המדינה תוך סיכון חייו", אמר פרקליטו עו"ד קובי סודרי, "מקור החשדות נגדו בהאשמות שווא של אנשים המבקשים את רעתו. כפי שטענו בתחילת הפרשה, כבר היום הוכח שלחשדות אין רגליים, וכפי שהיה עם החשדות בעניין פגיעה בביטחון המדינה ובסיוע לאויב, אנו מאמינים ששאר החשדות נגדו יתפוגגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully