וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 הרוגים בהתרסקות מטוס קל בחיפה

קובי מנדל ויהושע בריינר

7.8.2008 / 17:51

מטוס פרטי שהגיע מקפריסין התרסק כשניסה לנחות בשדה התעופה בעיר. אדם נוסף נפצע קשה. ככל הנראה, מדובר בטעות ניווט של הטייס

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

דורון עמיר בן 61, תושב ראש הנקרה, הוא הטייס שנהרג הערב בהתרסקות מטוס קל מסוג "בוננזה A36" בנמל התעופה בחיפה. בהתרסקות נהרג גם ראובן ציגלר מגבעתים, איש עסקים שעוסק בבניית מרינות לספינות ואלי לוי, איש עסקים מכפר שמריהו. אדם נוסף נפצע באורח קשה.

עמיר השתחרר מחיל הים בדרגת אלוף משנה. במסגרת תפקידיו בצה"ל שימש כנספח צה"ל בסקנדינביה והולנד. עמיר היה בעל המטוס שאותו רכש לפני כארבע שנים. "הוא היה טייס מנוסה שנהג לטוס בתדירות רבה ולנחות בשדה התעופה של חיפה. הוא היה חבר אמיתי וכולנו כאבנו כששמענו מה שקרה" כך סיפר אחד מחבריו לוואלה! חדשות.

בתאונה נפצע טייס באל על. הוא מאושפז בבית החולים "רמב"ם" בחיפה במצב קשה כשהוא סובל מכוויות בחמישים אחוזים מגופו בדרגות שנייה ושלישית. במאמצי החילוץ סייעו גם חיילים מבסיס חיל האוויר, בתחומו מצוי שדה התעופה.

המטוס הגיע מלרנקה בקפריסין, והתרסק בשעה שניסה לנחות בשדה. המטוס החד מנועי הגיע לנחיתה מכיוון הים וקיבל אישור נחיתה ממגדל הפיקוח. הוא החל לבצע נחיתה ומסיבה לא ידועה החל להמריא שוב ואז סטה ממסלולו והתנגש בפינת מבנה לא מאוכלס. כתוצאה מההתנגשות המטוס החל לעלות באש.

"הטייס מנוסה מאוד"

מפקד מרחב חיפה במשטרה, רוני עטיה, סיפר לוואלה! חדשות, כי הטייס הוא איש חיל האוויר לשעבר והוא מנוסה מאוד. לדברי רשף חזי לוי משירותי הכיבוי בחיפה, האירוע יכול היה להסתיים באסון. "מדובר בשדה תעופה שמסביב לו מפעלים עם חומרים מסוכנים".

רשויות התעופה פתחו בחקירת התאונה. והכבישים הסמוכים לנמל התעופה נסגרו לתנועה. הבסיס בו ארעה ההתרסקות משמש כבית הספר הטכני של חיל האוויר ואין בו טייסות מבצעיות. אולם בבסיס מצויים מסלולי טיסה, המשמשים בשנים האחרונות לתעופה אזרחית ובעיקר לתעופה קלה. בעת ההתרסקות נערך בבסיס הטכני בחיפה טקס סיום טירונות של טכנאים של חיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully