וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקסיקון מוצ'ילר

ירון שוורץ

8.8.2008 / 9:45

במעבה הג'ונגלים במרכז אמריקה השאירו המאיה מקדשים, שכתבי סתרים על קירותיהם חשפו חוכמת אדם שונה מזו המוכרת לנו - לקסיקון הניו אייג'

מאיה

והפעם לשם שינוי נעבור לצד השני של הקוסמוס, מאזור אסיה למרכז אמריקה. תרבות המאיה המסתורית החלה להיווצר 500 שנה לפני הספירה, אבל הגיעה לשיאה רק 1,000 שנה לאחר מכם - בסביבות שנת 500 והלאה.

בניגוד לתרבויות מיתולוגיות כמו אטלנטיס ולמוריה, שעצם קיומן עדיין מוטל בספק, בני המאיה השאירו אחריהם עדות מוצקת לקיומם בדמות מקדשי פירמידות במעבה הג'ונגלים של מרכז אמריקה. קירותיהם של מקדשים אלו כוסו בכתבי סתרים ופענוחם של כתבים אלו חושף אט אט חוכמת אדם שונה לחלוטין מזו המוכרת לנו בתרבות המערבית.

בני המאיה נגעו בכל: בטכנולוגיה, באמנות ובאדריכלות. הם המציאו מתמטיקה משלהם, אסטרונומיה מתוחכמת ושיטת זמן ייחודית. ארכיאולוגים מעריכים, כי מה שהביא לעושר יצירתי כל כך גדול, היה ניסיונם הבלתי פוסק של אנשי המאיה לשלוט במזג האוויר המבולבל והסוער של האזור. הרוח, הגשם, הסערה, חיות הפרא, כולם נחשבו כהתגלמות האלים, שלהם היו מקדישים קורבנות אדם חיים, עוקרים את ליבם וכל זאת במטרה למניעת היווצרותם של אסונות טבע.

עוד התגלו על קירות המקדשים לוחות שנה סבוכים מלאי נבואות בנוגע לעתיד שאמור להגיע לקיצו, עוד ארבע שנים בשנת 2012. עובדה זו הביאה בתרבות הניו-אייג' של ימינו להיווצרותן של תיאוריות רבות על סוף העולם או מהפך רציני שיתרחש בעולמנו בקרוב. בני המאיה עצמם נעלמו קצת לפני פלישת הספרדים לאמריקה והסיבות להשמדת תרבותם נותרו עדיין עלומות ומסתוריות: מרד פנימי, נגיף מסתורי, התאבדות קולקטיבית, אך אף אחת מהן עדיין לא התבררה באופן ודאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully