וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לבר-און: "רואה בך שותף בכיר"

פנחס וולף

7.8.2008 / 15:35

שרת החוץ אמרה לשר האוצר כי הצטרפותו למחנה תומכיה משמעותית. בר-און: ”לא משלמים לנו לשבת על הגדר”

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שרת החוץ ציפי לבני התקשרה היום (חמישי) לשר האוצר רוני בר-און, והודתה לו על מה שהיא הגדירה כהצטרפות המשמעותית והחשובה למחנה תומכיה. השניים סיכמו ביניהם על שיתוף פעולה עד למועד הבחירות לראשות קדימה. בשיחה אמרה לבני לבר-און: "אתה ואני היינו שותפים לדרך כשעזבנו את הליכוד כדי להקים את קדימה. האמנו בה ובדרכה ועכשיו אני רואה בך שותף בכיר בדרך החדשה שתחזק את קדימה ותבטיח כי היא תמשיך להנהיג את ישראל".

בצהרים הודיע שר האוצר רוני בר-און, כי הוא תומך בשרת החוץ ציפי לבני בבחירות המקדימות לראשות קדימה. בר-און מסר את ההודעה במשרדו בתל אביב. לדבריו, "החלטתי להביע את עמדתי כי זה חשוב. לא משלמים לנו לשבת על הגדר". הוא הוסיף כי "לבני היא המועמדת המנוסה ביותר והמוכשרת ביותר והיא זו שתביא לנו את הניצחון". הוא הוסיף כי ימליץ ללבני לא להקים קואליציה בכל מחיר, אך "אם נצטרך, נלך לבחירות - וננצח".

לדברי בר-און, "באופן אישי אני חושב שהמערכת הפוליטית נמצאת במקום מורכב וקשה והכנסת הנוכחית נראית לי כמעט בלתי אפשרית להרכיב קואליציה עם יכול אופרטיבית. הגל העכור ששטף בשנה האחרונה את הכנסת, קואליציה כאופוזיציה, הוא כזה שיהיה קשה למחות את עקבותיו. אם נצטרך ללכת לבחירות, לבני היא האדם המתאים והפופולרי ביותר שתביא לקדימה ניצחון".

על תקיפת לבני את אולמרט חברו הקרוב אמר: "כשיש במפלגה שלי חילוקי דברים או התבטאויות שיש בהן כדי לפגוע האחד בשני, זה מצער אותי כחבר מפלגה וכחבר של אנשים, אבל זוהי הפוליטיקה. מי שאין לו היכולת לסלוח, לא מכיר את הפוליטיקה. זה גנותה אך גם סודה".

הוא הוסיף כי "לא היה לי ספק שבמידה שראש הממשלה אהוד אולמרט היה מעמיד את עצמו לבחירה הייתי תומך בו, אך כיוון שהחליט שלא לעשות כן, הגיע העת לקבל החלטה. אני תופס את תפקידי הפוליטי והציבורי כאחד שמקבל החלטות ומביע עמדות. לא בחרו אותנו כדי להימנע ולא משלמים לנו כדי לשבת על גדרות".

בר-און הוא הדמות הבכירה ביותר בקדימה שהביעה תמיכה באחד המועמדים לראשות המפלגה, ביחד עם השר להגנת הסביבה גדעון עזרא וסגן שרת החוץ מגלי ווהבה.

יו"ר הקואליציה ח"כ יואל חסון היה הראשון להודיע על תמיכה בלבני במהלך ישיבת סיעת קדימה שנערכה השבוע. חסון אמר כי "אני מתכוון לעזור ללבני לנצח, ואם שאר חברי הסיעה יעשו כמוני, זה אכן יקרה". חסון הוא הראשון מאז הודעת אולמרט על פרישתו מהפריימריז, שהביע תמיכה בלתי מסוייגת באחד המועמדים. לדברי חסון, "הציבור רואה את ציפי לבני. המגמה הזו ברורה ונמשכת זמן רב. אני עזבתי מפלגה שרצתה ללכת בניגוד לרצון הציבור ואסור שזה יקרה גם בקדימה".

אתמול הביע בכיר בקדימה זלזול בחברי הכנסת שכבר בחרו בין ציפי לבני לשאול מופז. הבכיר אמר לוואלה! חדשות כי "מי שכבר ירד מהגדר הוא הומלס. אלו הם חברי כנסת שזכו להיכנס לכנסת על פי סידור מראש, והם זקוקים לאכסניה כדי להבטיח עצמם בכנסת הבאה. הם אומנם אנשים ראויים, אך הם מבינים שהם לא יביאו את ההכרעה לקדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully