וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגנרל הסורי חוסל בשל עדותו בתיק חרירי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.8.2008 / 8:43

מקור משפטי בכיר בלבנון מעריך, כי הגנרל המקורב לאסד היה עד חשוב ביותר בוועדה הבינ"ל, החוקרת את חיסולו של ר"מ לבנון לשעבר

"הגנרל הסורי שחוסל, מוחמד סלימאן, ששימש גם כיועצו הקרוב של נשיא סוריה בשאר אסד, הוא אחד מהאנשים החשובים שמסר את עדותו בפני ועדת החקירה הבינלאומית בנושא חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי" – כך העריך מקור משפטי בכיר בלבנון בשיחה עם אתר חדשות ערבי.

לדברי המקור, רשימת העדים ששמעה ועדת החקירה לא כללה את שמו של סלימאן, אולם "אין זה מעיד על כך שסלימאן לא היה אמור להעיד בפרשה. ועדת החקירה הבינלאומית לא מוסרת את כל שמות העדים. מתוך חששה שהשמות יודלפו, מדי פעם הוועדה מסתירה שמות של עדים, של מקורות רגישים ושל אנשים חשודים".

המקור העריך כי אם אכן סלימאן מסר את עדותו בנושא חיסולו של חרירי, שמו לא הועבר למערכת המשפט בלבנון. "משמעות הדבר היא שהוא נחשב לעד חשוב ביותר ולמקור רגיש במיוחד בעיני ועדת החקירה הבינלאומית", הוסיף.

החיסול אושר בסוריה רק אתמול

אתמול (רביעי) דיווח אתר אופוזיציה סורי, כי סוריה הקימה ועדת חקירה שתחקור את חיסולו של הגנרל הסורי מוחמד סלימאן, ששימש גם כקצין הקישור עם חיזבאללה. האתר דיווח כי בידי וועדה סמכויות נרחבות בכל הנוגע להשגת מידע או סיוע מקצועי מכל גורם אפשרי. לפי הדיווח, בראש הוועדה עומד הגנרל עבד אל-פתאח קודסייה, הממונה על המודיעין בחיל האוויר הסורי, וחברים בה חמישה קצינים בכירים.

גם בוועדה זו, כמו בוועדת החקירה לחיסול בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, לא כלולים חברים ממנגנון המודיעין הצבאי. עד כה לא הוצגו מסקנותיה של ועדת החקירה לחיסול מורנייה, דבר המחזק את השמועות לפיהן הגנרל אסף שוכת, ראש המודיעין הצבאי וגיסו של אסד, הודח מתפקידו וכי המשטר הסורי "מנסה להפכו לשעיר לעזאזל", כלשון אתר האופוזיציה.

אתמול אישרה סוריה לראשונה את דבר חיסולו של הגנרל מוחמד סלימאן, יועצו הבכיר של נשיא סוריה בשאר אסד וקצין הקישור עם חיזבאללה. בתשובתה לשאלת אחד העיתונאים אישרה היועצת המדינית של אסד, ד"ר בות'יינה שעבאן, כי הגנרל מוחמד סלימאן חוסל. "אנו מבצעים חקירה למציאת האחראים לפשע המביש הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully