וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על תושבי אשדוד להיערך לנפילות טילים"

אל"מ דדי שמחי, מפקד פיקוד העורף של מחוז דרום, אומר עם סיום תפקידו, כי "אנחנו נערכים לכך שבעזה רקטות עם טווח גדול ממה שידענו"

"צריך להתכונן לרקטות על אשדוד וקריית גת", כך אומר לוואלה! חדשות המפקד היוצא של מחוז דרום בפיקוד העורף, אלוף משנה דדי שמחי. שמחי, שבמהלך השנים האחרונות חווה את כל מתקפות הרקטות הקשות ביותר על יישובי עוטף עזה, מעריך כי לארגוני הטרור בעזה כבר יש רקטות קסאם משופרות המסוגלות לפגוע בקריית גת ובאשדוד.

"אנחנו נערכים לכך שבעזה יש יותר רקטות עם טווח גדול יותר ממה שידענו, וצריך להתכונן לכך. אנחנו כצבא וכפיקוד צריכים להתכונן לכך שהרקטות יגיעו גם לערים שמעבר לאשקלון ונתיבות".

לדבריו, על הרשויות באשדוד וקריית גת להתכונן לכך שבהסלמה הבאה, הם עלולים להיות בטווח הרקטות. "הם צריכים להתכונן לנפילות של טילים באיזורים מיושבים, לדעת איך להתמודד עם משברים ומצבי דחק כפי שקורה לאחר נפילות ובעיקר לתרגל את כל גורמי ההצלה ולהכיר את תפיסת המיגון של הפיקוד. בהערכות המצב שלנו אנחנו צופים שזה עלול להגיע גם אליהם".

"המיגון בעוטף עזה אינו מספיק"

כזכור, גם בסימולציה שנערכה באחרונה במשרד הביטחון בה תורגל ירי רקטות אל עבר יישובי הדרום, נטלו חלק גם ראשי הערים באשדוד וקריית גת.

בשלוש השנים בהם שירת שמחי בדרום הוא ספר כבר למעלה מ-3,000 רקטות שנפלו תחת משמרתו. כמו כן, הוא ומשפחתו נאלצו להתמודד בשנים האחרונות עם ירי הרקטות כתושב קיבוץ רעים שבמועצה האזורית אשכול, שהיא בעצמה איננה ממוגנת. "לא קל לחיות באיזור הזה", הוא מעיד, "הושקעו פה מאות מיליונים במיגון, אבל ברור שזה לא מספיק".

את שמחי יחליף בקרוב אל"מ איתן יצחק, ששימש בתפקידו האחרון כמפקד מפקדת ההנדסה בפי קוד הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully