וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך ביוקר

דימי ריידר

7.8.2008 / 7:44

משפחות באיזור חוף אשקלון נאלצות לשלוח את ילדיהן לבית ספר פרטי בניגוד לרצונן, וכמובן גם לשלם בהתאם

לא מעט דברים טובים נאמרו בשבחו של החינוך הפרטי על פני הציבורי, אבל תמיד היה ברור שזה עניין של בחירה ומועמד. בספטמבר, מועצה אזורית חוף אשקלון עלולה להפוך למקום הראשון בארץ בו חינוך פרטי מתבצע בכפיה.

לפני כארבעה חודשים קיבלה וועדת החינוך של המועצה החלטה לפיה השנה תתבטל מדיניות אזורי הרישום שאפשרה להורים ולתלמידים לבחור בין כמה בתי-ספר, ומעתה עליהם ללמוד בבית הספר "שקמה" בקיבוץ יד מרדכי. אלא ש"שקמה" הוא בית-ספר פרטי, ורבים מן ההורים מתקשים לעמוד בעלות הלימודים בו, שגובהו מגיע עד לכדי 6,500 ש”ח לשנה (שכוללים את מחיר ההסעות והאוכל).

של מי האינטרס?

ארגון "פורום ההורים" במועצה האזורית חוף אשקלון, פנה לוועדת החינוך בבקשה לערוך דיון דחוף בהחלטה בטענה שהיא הושפעה משיקולים פוליטים וכלכליים, ולא משיקולי טובת התלמידים. הארגון מצביע על ניגוד אינטרסים חמור בפעילות הוועדה: יו"ר עמותת שקמה שמפעילה את בית הספר, יריב קלרמן, משמש גם כיו"ר וועדת החינוך במועצה האזורית.

נוסף על כך, הורים רבים חוששים לשלוח את ילדיהם לבית הספר משום שהוא נמצא בטווח הטילים הנורים מרצועת עזה, אמנם כיתות האם בביה"ס ממוגנות ותוכנית ההרחבה כוללת מיגון מחודש, אולם ההורים אומרים כי הלחץ הנפשי והסכנה שרק מופחתת במידת-מה על ידי המיגון, מטילים ספק חמור בסבירות ההחלטה להעביר אל בית הספר תלמידים נוספים.

בתחילת השנה הוחלט במשרד החינוך להעביר 24 מיליון שקלים להרחבת ביה"ס ומיגונו מחדש. בסוף התהליך יהפוך ביה"ס ל"קרית חינוך" שתשלב בית ספר נוסף. זמן קצר לאחר מכן, הוחלט בוועדת החינוך של המועצה המקומית לבטל את מדיניות אזורי הרישום שאיפשרה לתושבי המועצה בחירה בין כמה בתי-ספר, ובמקום זאת לאלץ את ילדי כל ישוב ללמוד בבית הספר הקרוב ביותר למקום מגוריהם. "הם לא רצו שביה"ס יעמוד שם בתור פיל לבן , אז מנסים לאלץ אותנו לשלוח את הילדים שלנו לשם", אמר יהודה עמיחי מכוכב מיכאל, מהפעילים המרכזיים בפורום. "לא ברור למה המועצה הענייה שלנו צריכה להשלים גרעון ועוד לממן פרויקט של עמותה פרטית" הוסיף עמיחי.

תעריף חוץ

עוד מוחה פורום ההורים על כך שביה"ס גובה מההורים תשלום כפול, בניגוד להוראות משרד החינוך. כך, הם אומרים שביה"ס גובה תשלומים שונים ממשפחות שבאות מחוץ לקיבוץ, וכי בתשס"ח ניסו לאלץ הורים לשלם גם לבית-הספר וגם למתנ"ס המקומי. התשלום הזה לא יצא לפועל בגלל סירוב עיקש של ההורים.

במכתב שנשלח אל מנכ"ל משרד החינוך ואל יו"ר ועדת החינוך, כתבה עו" ד תמר הראל בן שחר מחטיבת זכויות האדם במכללה האקדמית רמת גן: "פורום ההורים מתנגד לכינוס ילדי המועצה, והשקעת כספי ציבור רבים, בבית ספר של עמותה פרטית... זאת ועוד: בתי הספר של עמותת "שקמה" משתייכים לזרם חינוכי אשר אינו תואם את השקפת עולמם של חלק מן ההורים : כיום, להורים יש אפשרות לשלוח הילדים לבתי ספר אחרים... אם התוכנית תתקבל, הורים רבים ייאלצו לשלוח את ילדיהם לבתי הספר של עמותת שקמה, למרות התנגדותם הרעיונית לחינוך פרטי בכלל, ולגוון החינוכי של העמותה בפרט.".

יש אלטרנטיבה

תחת כל זאת מציעים ההורים להפנות את המשאבים והמאמצים להקמה של בית ספר ציבורי מחוץ לטווח הטילים, או לחילופין הרחבתו של ביה"ס הממלכתי אחר שממוקם מחוץ לטווח הירי. גם המכתב של עו"ד בן שחר מסתיים בקריאה לחקור את ניגוד העניינים המשתמע לכאורה מהיותם של חברי העמותה בעלי תפקידים במועצה המקומית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

תגובת המועצה

מועצת חוף אשקלון מוסרת בתגובה: "מליאת המועצה אישרה ברוב קולות החלטה ולפיה כל ילדי המועצה ילמדו בתחומה. בתחום המועצה 2 בתי ספר תיכוניים אשר בהם יוכל כל תושב
לבחור אם ללמוד - סילבר ושקמה.

על פי הכתבה התשלום לשנת לימודים הוא 6400 ש"ח כשלאמיתו של דבר שכר הלימוד לשנה הוא 2140 ש"ח לחטיבה ו 2340 ש"ח לחטיבה העליונה. שכר הלימוד מאושר על ידי משרד החינוך.

בית הספר מנוהל על ידי עמותה אשר נמצאת תחת פיקוח של משרד החינוך והתקציב המועבר לטובת בניית הקרייה החינוכית לא נועד כלל לכיסוי גרעונות של העמותה, בהנחה שישנם כאילו, כי אך ורק לטובת בניית קריית חינוך בשקמה.

כל מדינת ישראל נמצאת בטווח טילים, אם זה בצפון המדינה, מרכזה או דרומה. כרגע כית ספר ניצן לא טווח. מה יקרה בעתיד איננו יודעים. ואם יטווח ? נפנה גם אותו ? בית ספר שקמה ממוגן על פי הנחיות פיקוד העורף כמו בתי ספר נוספים באיזור.

קבוצת ההורים המתנגדת למהלך מונה לכל היותר 20 אנשים. ההחלטה בדבר התכנסות תלמידי המועצה התקבלה ברוב קולות וזכתה לתמיכה רחבה מרוב תושבי המועצה. הציבור מעוניין במערכת חינוך עצמאית, שתדע לספק את צרכי תלמידיה באופן הטוב ביותר.

אך זה טבעי שמועצה מקומית תבקש לחנך את תלמידיה בתחומה ובשילוב מערכת החינוך הבלתי פורמאלי בטוחה כי תביא לידי שגשוג מערכת החינוך.

בדבר מר קלרמן, הנושא בבדיקה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully