וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה תחקור את חיסול יועצו של אסד"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.8.2008 / 0:24

אתר אופוזיציה סורי דיווח, כי השלטון בדמשק הקים ועדה לחקירת חיסולו של הגנרל מוחמד סלימאן, ששימש קצין הקישור בין סוריה לחיזבאללה

סוריה הקימה ועדת חקירה שתחקור את חיסולו של הגנרל הסורי מוחמד סלימאן, ששימש כיועצו הקרוב של נשיא סוריה בשאר אסד וכקצין הקישור עם חיזבאללה. כך דיווח אתמול (רביעי) אתר אופוזיציה סורי. האתר דיווח כי בידי הוועדה סמכויות נרחבות בכל הנוגע להשגת מידע או סיוע מקצועי מכל גורם אפשרי.

לפי הדיווח, בראש הוועדה עומד הגנרל עבד אל-פתאח קודסייה, הממונה על המודיעין בחיל האוויר הסורי, וחברים בה הקצינים דיב זייתון, חאפז מחלוף, סלימאן סלימאן, עמאר א-סיד ועלי חוסיין. האתר מדווח עוד כי באזור שבו בוצע החיסול, בחוף העיר טרטוס, עדיין מוטל סגר ביטחוני וכלי שיט של הצבא משייטים בחופי העיר.

גם בוועדה זו, כמו בוועדת החקירה לחיסול בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, לא כלולים חברים ממנגנון המודיעין הצבאי. עד כה לא הוצגו מסקנותיה של ועדת החקירה לחיסול מורנייה, דבר המחזק את השמועות לפיהן הגנרל אסף שוכת, ראש המודיעין הצבאי וגיסו של אסד, הודח מתפקידו וכי המשטר הסורי "מנסה להפכו לשעיר לעזאזל", כלשון אתר האופוזיציה.

מוקדם יותר היום אישרה סוריה לראשונה את דבר חיסולו של הגנרל מוחמד סלימאן, יועצו הבכיר של נשיא סוריה בשאר אסד וקצין הקישור עם חיזבאללה. בתשובתה לשאלת אחד העיתונאים אישרה היועצת המדינית של אסד, ד"ר בות'יינה שעבאן, כי הגנרל מוחמד סלימאן חוסל. "אנו מבצעים חקירה למציאת האחראים לפשע המביש הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully