וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מבקר את סין בדרכו לבייג'ינג

גיל קדרון

7.8.2008 / 10:14

נשיא ארה"ב נשא נאום בתאילנד, בו הביע "דאגה עמוקה" ממצב זכויות האדם בסין, אך נמנע מלהחרים את טקס הפתיחה של האולימפיאדה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נשא הבוקר (חמישי) נאום תוכחה נגד סין, במהלך ביקורו בתאילנד, יממה לפני שיגיע לטקס פתיחת המשחקים האולימפים בבייג'ינג. הנשיא הביע "דאגה עמוקה" ממצב זכויות האדם וחירויות הפרט בסין, כמו גם התנגדות למדיניותה לעצור פעילים ומתנגדים פוליטים.

"ארה"ב מאמינה כי העם הסיני ראוי לחירויות בסיסיות, שהן הזכויות הבסיסיות של כל בני האדם באשר הם", אמר בוש, שמנסה לתמרן בין ביקורת על סין, פגישה עם כמה ממתנגדיה הפוליטים, ובו בזמן הימנעות מהדרישות להחרים את טקס הפתיחה של האולימפיאדה, כפי שיעשו מנהיגים מערביים רבים. על החלטה זו, גם על כך שנמנע מלבקר את המשטר הסיני, ספג נשיא ארה"ב ביקורת מצד ארגוני זכויות אדם.

בוש ייפגש במהלך סוף השבוע עם נשיא סין הו ז'ינטאו. בהמשך נאומו אמר בוש כי "סין תשתנה לפי התנאים שלה, ובהתאם להיסטוריה ולמסורות שלה. אולם השינוי בוא יבוא". נכון לחודש אפריל 2008, הבנק האמריקאי הפדרלי נמצא בחוב של 500 מיליארד דולר לסין, חוב שהלך ותפח ככל שהתמשכה המלחמה של צבא ארה"ב בעירק, שעלותו האסטרונומית סייעה לדחוף את כלכלת ארה"ב למיתון.

משרד החוץ הסיני מיהר להגיב לדברי בוש, והגן על החירויות מהן נהנים הסינים, כולל חופש דת. "אנו מתנגדים בצורה מוחלטת לכל דבר שנאמר או נעשה שמהווה התערבות בענייניה הפנימיים של מדינה אחרת, בשם נושאים כמו זכויות אדם או דת", נמסר בהודעה הרשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully