וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תעכב הטלת סנקציות על אירן

6.8.2008 / 18:40

בארה"ב ובריטניה מבטיחים סנקציות נוספות, אך רוסיה מעדיפה "להמשיך בדיאלוג". למרות העיצומים, הייצוא האירופי למדינה גדל

משרד החוץ של ארה"ב מסר הערב (רביעי) כי שש המעצמות הסכימו להתחיל לשקול החלטה רביעית במספר במועצת הביטחון, על מנת להטיל סנקציות נוספות על אירן, בעקבות תשובתה המתחמקת לחבילת התמריצים שנועדה להקפיא את תוכנית הגרעין שלה. "זו טקטיקה שנועדה לעכב החלטות", נמסר מהמשרד.

אולם שגריר רוסיה באו"ם ויטלי צ'ורקין ביקש להבהיר כי ממשלתו לא הציבה אולטימטום להגשת תשובה להצעת המעצמות, וכי "הדיאלוג עם אירן יימשך" בשיחות בין שרי החוץ בחודש ספטמבר. כל החלטה על סנקציות נוספות עשיוה לקחת חודשים רבים, לאור חוסר הנכונות של רוסיה וסין לנקוט בצעדים נגד טהרן. בתוך כך, רוסיה צפויה לשלוח לאירן בתחילת השנה הבאה טילים מתקדמים נגד מטוסים, התחמשות שעשויה לטרפד מתקפה אמריקאית או ישראלית על מתקני הגרעין באירן.

בריטניה טענה כי בזמן שיתקיים קשר לא פורמלי בין האחראי על מדיניות החוץ באיחוד האירופי חאבייר סולאנה והנציגים האירנים, "לא נותרה לנו ברירה אלא לפעול להטלת סנקציות נוספות".

הסנקציות מיותרות?


לפני מספר שבועות פורסם דו"ח אמריקאי שגילה כי למרות הרטוריקה החריפה נגד אירן, במהלך שמונה שנות כהונתו של בוש עלה הייצוא מארה"ב לאירן.

היום פורסמו סטטיסטיקות של האיחוד האירופי שמראות כי לאחר שלוש שנים של ירידה, על אף הסנקציות, גם הייצוא מאירופה לאירן נמצא השנה בעלייה, ל-4.47 מיליארד יורו, 18 אחוז יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. הייצואניות הבכירות הינן גרמניה, איטליה וצרפת, שמייצאות בעיקר מכוניות ומכונות.

שש המעצמות הינן חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון, ארה"ב, סין, רוסיה, בריטניה וצרפת, בנוסף לגרמניה. שש השגרירים באו"ם קיימו שיחת ועידה טלפונית לאחר שהתקבלה תשובתה של אירן. עם זאת, ספק אם תתקבל החלטה בנוגע לסנקציות נוספות לפני שנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש יעזוב את הבית הלבן בינואר 2009. לפי הצעת המעצמות, אירן תודיע על הקפאת תוכניתה הגרעינית בתמורה להסרת הסנקציות ולחבילת תמריצים כלכליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully