וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה נסגר בירידות שערים

רותם סלע

6.8.2008 / 18:26

המעו"ף איבד 0.5% מערכו, ת"א 100ירד ב- 0.7%. דווקא מניית כי"ל שינתה מגמה ועלתה ב-1.8%, לאחר יומיים של ירידות חדות

אחרי פתיחה חזקה וצהריים מגומגמים סוגרת הבורסה התל אביבית בירידות שערים. המעו"ף ירד בכ-0.5% ל-1,017 נקודות ותל אביב 100 איבד 0.7% ל-929 נקודות. אתמול בוול סטריט זינק מדד הנאסד"ק ב-2.8% והדאו ג'ונס הוסיף 2.9% על רקע ירידת מחיר הנפט והחלטת הנגיד האמריקאי להשאיר את הריבית ללא שינוי.

רועי לאופר, מנהל חדר העיסקאות של אקסלנס, חושב כי שינוי מגמה זה נגזר מהמתרחש בעולם: "בבוקר נישאה הבורסה על רוח חיובית מארצות הברית, על רקע דו"חות סיסקו שהיו טובים מהצפוי וכמובן סיומת חזקה במסחר בוול סטריט, אך במהלך היום החלו זורמות ידיעות נוספות מהעולם שהעיבו על האופטימיות בשוקי הפיננסים העולמיים".

לדברי לאופר, "דו"חות ענקית המשכנתאות פרדי מאק שפורסמו במהלך היום, חשפו גם כי החברה מתכוונת לקצץ בדיווידנד לרבעון השלישי. בנוסף, החוזים על המדדים האמריקאיים שהיו בבוקר חיוביים התהפכו לקראת הצהריים והפכו לשליליים. בסופו של דבר, שוק ההון הישראלי הוא חלק מהכפר הגלובלי הקטן. המגמה העולמית הופכת מחיובית לשלילית וטבעי שניישר קו".

בנק ישראל הוציא היום סקירת אינפלציה. בבנק מעריכים כי "החודשים הקרובים צפויים להתאפיין בהתמתנות הלחץ הבסיסי להתחזקות השקל, אך גם בעליית התנודתיות ואי הוודאות לגבי שער החליפין". בבנק מספקים גם תחזית לטווח ארוך וכותבים כי "הלחץ הבסיסי וארוך הטווח להתחזקות השקל צפוי להתמתן, ואף ייתכן בו מפנה במהלך השנה".

הבנק הפדרלי השאיר כצפוי את ריבית הבסיס בארה"ב על כ-2%. יו"ר הבנק בן ברננקי לא אותת על כוונה כלשהי לשנות את מדיניות הריבית בעתיד הנראה לעין. ונראה כי בבנק הפדרלי עדיין מעריכים כי הסיכון העיקרי לכלכלה הוא ההאטה הכלכלית, ולא התגברות האינפלציה.

בינתיים מחירי הנפט ממשיכים לרדת - לאחר שירד אמש ב-3%, ל-121.41, המשיך הנפט לאבד גובה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר ננעלו במחיר של 119.17 דולר לחבית, ירידה של 1.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

חברת אורמת שעלתה במסחר בתחילת היום סגרה בסופו בירידה של 1.1%. אורמת נסחרה היום על רקע דו"חות טובים מהצפוי ששיחררה החברה-הבת האמריקאית אורמת טכנולוגיות. החברה דיווחה על רווח למניה של כ-28 סנט - כ-16% מעל לקונצנזוס האנליסטים ל-24 סנט למניה.

חברת חומרי ההדברה הגנריים מכתשים אגן איבדה אף היא 1.2% לאחר יום שהחל בעליות שערים. החברה נסחרה על על רקע ציפיות לדו"חות הרבעון השני שתשחרר החברה מחר. ערן יואלס מבית ההשקעות אקסלנס מעניק היום המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 40 שקל הגבוה ב-33% מהמחיר בו נסחרת כעת המניה. יואלס צופה תוצאות חזקות לרבעון על רקע עלייה "חסרת תקדים" לטענתו של כ-10% במחירים של חומרי ההדברה אותם מוכרת החברה מאז השנה שעברה.

מכל המניות בבורסה התנהגה היום כימיקלים לישראל בצורה הפוכה למגמת השוק, החברה שהחלה את היום בירידות שערים עלתה בסופו בכ-1.8%. מי שהיתה עד לפני כחודש וחצי המלכה הבלתי מעורערת של המעו"ף וזינקה בעקבות מחירי הדשנים, סובלת בשבועות האחרונים מתנודתיות רבה. ביומיים האחרונים ירדה מניית החברה בחדות. שלשום איבדה המניה כ-7% ואתמול כ-5% עקב הודעת יצרנית האשלג הרוסית אורלקלי, שהקפיאה את מחיר האשלג לצרכנים מקומיים על 150-130 דולר לטונה - כשישית מהמחירים בעולם העומדים על 900-800 דולר לטונה.

חברת אפריקה ישראל איבדה כ-3.2% על רקע הודעת החברה כי המשא ומתן עם עזריאלי על מכירת נכסים של אפריקה בישראל לקבוצתו נפסק. אפריקה ישראל לא פירטה מדוע הופסק המשא ומתן אולם גורמים מקורבים מצידה אמרו היום ל-TheMarker כי הסיבה לביטול המשא ומתן נעוצה בבעיות מימון של עזריאלי.

גורם מקורב אחר לעסקה אמר היום ל-TheMarker כי עזריאלי החליט לסגת מכמה סיבות, בהן בעיות רישוי עסקים בקניונים של אפריקה ברמת אביב, ירושלים וחיפה. אותו גורם הוסיף כי סיבה נוספת במערך השיקולים של דוד עזריאלי היתה התשואה שהיה אמור להניב קניון רמת אביב - 5.5%.

אתמול קיבלה אפריקה הודעה מחברת הדירוג מעלות S&P כי היא מתכוונת להוריד את דירוג האשראי הנוכחי AA לסדרות האג"ח שבמחזור הנסחרות בהיקף של למעלה מ-7 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully