וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרס בית המחבל - מעשה גזעני ונקמני"

פנחס וולף ויהושע בריינר

6.8.2008 / 19:32

לדברי ח"כ אחמד טיבי, הוראת שר הביטחון להרוס את בית משפחת המחבל שביצע את הפיגוע במרכז הרב היא "עונש קולקטיבי, שמנוגד למשפט הבינלאומי"

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) הגיב הערב (רביעי) בחריפות על הוראת שר הביטחון אהוד ברק להרוס את בית המחבל עלא אבו דהים מג'בל מוכבר, שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב לפני כארבעה חודשים. לדבריו, "מדובר בעונש קולקטיבי ונקמני שנוקם בילדים ובמשפחות כדי להיענות ליצרים הנמוכים ביותר של הציבור הישראלי וחברי הכנסת. זהו מעשה גזעני המנוגד לחוק הבינלאומי".

גם יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, גינה את ההחלטה. לדבריו, "ההחלטה נובעת מרגש נקמה וכניעה להתלהמות הימין הקיצוני. גם ברק יודע שצעד זה לא יתרום בכלום לביטחון המדינה ורק יחזק את הקיצונים משני הצדדים".

לעומתם, ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, בירך על החלטת ברק. "הריסת הבית תהווה פעולת הרתעה לא מגומגמת ותבהיר לכולם כי כל מחבל היוצא לפגוע ולרצוח ישראלים, גם משפחתו תפגע" אמר לופוליאנסקי. לופוליאנסקי הוסיף כי ערביי ירושלים ככלל הינם "תושבים שומרי חוק ונאמנים למדינה" . עם זאת, הוא ציין כי "הריסת בית המחבל הוכחה לא פעם כמונעת פיגועים ויוצרת בידול בין משפחת הרוצח לבין הציבור הערבי בכלל".

משפחת המחבל תוכל לערער

מוקדם יותר הורה ברק להרוס את בית המחבל. זאת לאחר אישור של כלל גורמי הביטחון ופרקליטות המדינה. משפחתו של המחבל יכולה לערער על ההחלטה בפני אלוף פיקוד העורף. אם האלוף לא יענה להחלטה, תינתן למשפחה ארכה של שבוע נוסף לעתור לבית המשפט העליון. אם בני המשפחה לא יצליחו למנוע את המהלך, הריסת הבית צפויה בתוך כחודש.

במקביל, החל אלוף פיקוד העורף, האלוף יאיר גולן ומטהו בתהליך בדיקת היתכנות ההריסה, ותהליך דומה ערכו בשב"כ. מכיוון שמבצע הפיגוע גר בתחומי ישראל, מי שאחראי להריסת בית מסיבות ביטחוניות במקרים שכאלה הוא אלוף פיקוד העורף.

בפיגוע הירי במרכז הרב בירושלים נהרגו שמונה בני אדם ונפצעו רבים נוספים. לאחר הפיגוע, קראו קרוביהם של ההרוגים וחברי כנסת מהימין להרוס את בית המחבל. קריאות דומות נשמעו גם בנוגע למבצעי שני פיגועי הדריסה בבירה, שהתגוררו גם הם במזרח ירושלים. יצוין כי מערכת הביטחון דחתה את ההצעה להרוס את ביתו של המחבל מפיגוע הרדיסה הראשון בירושלים, מחשש כי המהלך יגרום נזק לבתים נוספים באזור. כעת נבדקת אפשרות לאטום את ביתו של המחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully