וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן דרש את ברגותי, רה"מ לא התחייב

פנחס וולף

6.8.2008 / 15:27

במהלך פגישתם בירושלים, ביקש יו"ר הרשות מאולמרט לשחרר שלושה בכירים פלסטינים, אך אולמרט סירב לנקוב בשמות. עריקאת: "אולמרט הבטיח לשחרר 150 אסירים"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה אהוד אולמרט ויושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן במעונו של אולמרט בירושלים. בפגישה השתתפו גם שרת החוץ ציפי לבני ויו"ר צוות המו"מ הפלסטיני, אבו עלא. הפגישה ארכה כשעה וחצי, במהלכה נועדו אולמרט ואבו מאזן בארבע עיניים כחצי שעה והביעו מחויבות להמשך תהליך השלום. השניים אף קבעו להיפגש פעם נוספת בזמן הקרוב.

במהלך הפגישה, אבו מאזן העלה בפני אולמרט את הבקשה לשחרר את בכיר פתח, מרואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת ויו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, עזיז דוויכ. אבו מאזן נימק את בקשתו ואמר כי שחרור השלושה יחזק את מעמד הרשות הפלסטינית.

אולמרט השיב ואמר כי הוא מוכן לשחרר אסירים, אולם סירב להתחייב על שמות מסוימים.דובר משרד ראש הממשלה, מרק רגב, אמר כי האסירים הפלסטינים ישוחררו כ"מחווה של רצון טוב" לקראת סוף אוגוסט. קודם לפגישה, אמרו מקורות פלסטינים כי הדרישה לשחרר את ברגותי אינה קשורה למגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר בתום הפגישה כי "אולמרט התחייב לשחרר 150 אסירים פלסטינים עד סוף אוגוסט".

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר קודם לפגישה כי שני האישים ידונו בהתנהלות המשא ומתן בנוגע להסדר הקבע. "אבו מאזן ואולמרט ידונו בהתנחלויות הישראליות, בסוגיית הסרת המחסומים ובשחרור אסירים פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully