וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט: "הפלסטינים - בני ערובה של חמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.8.2008 / 14:21

אביו של החייל החטוף פרסם מאמר בעיתון הפלסטיני "אל-קודס", בו תקף בחריפות את חמאס. "התעקשות חמאס מונעת שחרור אסירים"

במאמר נדיר שפרסם אתמול (שלישי) נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" היוצא במזרח ירושלים, הוא מותח ביקורת חריפה על הנהגת חמאס על כך שאינה משלימה את עסקת חילופי השבויים עם ישראל. "ניתן לומר שלמרות העובדה שהחמאס מחזיק בגלעד כבן ערובה, הרי שבפועל גלעד שליט מחזיק אלפי אסירים פלסטינים הכלואים בישראל ומאות אלפי אזרחים פלסטינים בלתי מעורבים כבני ערובה עד לשחרורו משבי החמאס", כתב שליט.

"כבר 25 חודשים מחזיק החמאס את החיל הישראלי גלעד שליט בשבי ברצועת עזה", כתב אביו של החייל החטוף. "החמאס מחזיק את גלעד לכאורה כבן ערובה לשחרור אסירים פלסטינים הכלואים בישראל. האומנם באמת משמש גלעד כבן ערובה לשחרור אסירים פלסטינים? מצב העניינים בפועל מוכיח מציאות אחרת לגמרי: בפועל מתברר שגלעד שליט מחזיק מאות ואלפי אסירים פלסטינים בני ערובה ובנוסף מאות אלפי אזרחים עזתיים במצור, מחסור בלתי נסבל ועוני כבר מעל שנתיים".

וכך ממשיך שליט וכותב: "ככל שחולף הזמן מתברר שהחמאס בהתעקשותו על רשימת שמות מאוד מסוימת שהוא דורש לשחרר תמורת שליט, שכולל קרוב לוודאי, בנוסף לבכירים של חמאס, גם אסירים שהם מקורבים למנהיגי החמאס, ובני מקורבים וקרובי משפחה וקרובים של קרובי משפחה – מונע כבר שנתיים שחרור מאות ואלפי אסירים אחרים. אסירים שהיו יכולים להיות כבר מזמן משוחררים בביתם (מעל שנה לפחות) אם הייתה מסתיימת עסקת שליט וגם לאחר סיום העסקה, ככל ששיחות השלום בין מנהיגי ישראל ומנהיגי הרשות תמשכנה ותתקדמנה".

"הרגיעה לא הביא לשינוי"

"נושא האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל שהוא פועל יוצא מסבבי המלחמות השונים בין הפלסטינים לבין מדינת ישראל, הוא אחד הנושאים הכבדים והמהותיים על סדר היום בין ישראל והרשות הפלסטינית ואחד הנושאים המעיקים על החברה הפלסטינית. אולם הפלסטינים יודעים וגם החמאס יודע לבטח שלא תיתכן ולא תהיה שום התקדמות לקראת פתרונות של הבעיה עד שלא תסתיים עסקת שליט – עד שגלעד לא יחזור בריא ושלם לביתו".

נועם שליט המשיך וכתב במאמר כי "גלעד שליט הוא בבחינת "פקק" שעד שלא יחולץ מהבקבוק הנושא את התווית 'אסירים פלסטינים הכלואים בישראל - שום דבר לא יוכל לזלוג מהבקבוק הזה. מקבלי ההחלטות, הפוליטיקאים, ובראש בראשונה הציבור בישראל ודעת הקהל – לא יסבלו ולא יתנו לשחרר אף אסיר פלסטיני שלא במסגרת עסקת שליט ובהמשך – לאחר סיום עסקת שליט. לאחר סיום העסקה – הכל פתוח".

לדבריו, "הסכם הרגיעה שנכנס לתוקפו ב-19 ליוני לא הביא ולא יביא לשינוי דרמטי במצב זה. כמות המשאיות שנכנסות לרצועה אמנם גדלה קצת אבל לא הביאה לשינוי המיוחל ולא הביאה רווחה לאוכלוסיית עזה. פתיחה משמעותית ומלאה של המעברים למעבר סחורות כולל גם מעבר רפיח למצרים, גם אם זה לא נאמר בקול רם ובפומבי וגם אם החמאס טוען שנושא המעברים אינו קשור לעסקת שליט – לא תיתכן ולא תתבצע כל עוד עסקת שליט לא מסתיימת ומבוצעת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully