וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: הרשות איננה חסינה מתביעות

נתיב נחמני

6.8.2008 / 12:39

בכך הפך בית המשפט העליון פסיקה של ביהמ"ש המחוזי, לפיה הרשות הינה סמכות מעין מדינה ולכן יש לה חסינות ריבונית

בית המשפט העליון קבע היום (רביעי) פה אחד בפסיקתו, כי הרשות הפלסטינית אינה חסינה מפני תביעות נזיקין המוגשות נגדה בישראל. הרכב השופטים, בראשות השופטת עדנה ארבל, ביטל את פסיקת בית המשפט המחוזי, לפיה הרשות הפלסטינית היא סמכות ריבונית כמעין מדינה ובכך דחה את טענת הרשות כי יש לה חסינות ריבונית.

פסק הדין ניתן היום במסגרת ערעור שהגישה מדרשת ארץ ישראל באלון מורה נגד הרשות הפלסטינית, על פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים לפני כשנתיים. לטענת המדרשה, היא נפלה בעבר קורבן להונאת קרקעות מצד תושב הרשות. לאחר שזכתה בתביעה שהגישה נגד אותו תושב בבית משפט בישראל, ביקשה מדרשת אלון מורה לממש את פסק הדין לטובתה, אך אז נתקלה בסירוב מוחלט של הרשות הפלסטינית לסייע באכיפת פסק הדין.

המדרשה הגישה תביעה נוספת, הפעם נגד הרשות. בתביעה טענה המדרשה כי הרשות אימצה מדיניות קבועה של התעלמות מפסקי דין שנותנים בתי משפט בישראל נגד תושביה, תוך הפרת התחייבויותיה לפי ההסכמים בינה לבין ישראל. "עקב כך", טענה המדרשה בתביעתה, "הרשות הפלסטינית עצמה היא שצריכה לשלם את פסקי הדין הללו, במקום הנתבעים".

התביעה נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי שקבע בין היתר כי הרשות נהנית מחסינות מפני תביעות נגדה בבתי המשפט בישראל, שכן היא כמעין מדינה עצמאית. כאמור, המדרשה ערערה על כך לעליון שקיבל היום את טענתה והורה לבית המשפט המחוזי לדון בתביעה בהתאם למסקנות שהסיקו שופטי העליון.

"פסק הדין שניתן היום הוא בשורה של ממש לנפגעי הטרור בישראל", אמרה עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר שייצגה את מדרשת אלון מורה, "מדובר במכה ניצחת לניסיונותיה של הרשות הפלסטינית להתחמק מאחריותה לנזקים ולסבל שגרמה ושהיא עדיין גורמת, לרבים מתושבי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully