וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים משביתים את דרום אפריקה

טלי גולדשטין

6.8.2008 / 12:07

במחאה על יוקר המחיה, התייקרות הדלק ומחירי מוצרי היסוד, פתחו ארגוני העובדים ברחבי המדינה בשביתה בת יום שתשבש מגזרים רבים

איגודי עובדים בדרום אפריקה פתחו היום (רביעי) בשביתה בת יום שמארגניה מקווים כי תהיה הגדולה ביותר בתקופת הפוסט-אפרטהייד. לפי דיווח רשת ה-BBC, שני מיליון מחברי איחוד איגודי העובדים של דרום אפריקה (Cosatu) יפגינו במחאה על יוקר המחייה. השביתה צפויה לשבש את מגזרי החינוך, הרשויות המקומיות והכרייה.

החששות מפני קיצוצי משרות גבוהים במיוחד במגזר הכרייה, בו נרשמה באחרונה ירידה בתפוקה וברווחים. חברת הכרייה "אנגלוגולד אשנטי" הודיעה כי כל המכרות שבבעלותה יפסיקו פעילותם היום בגלל השביתה. "אנגלו פלטינום" – יצרנית המתכת היקרה הגדולה בעולם – הודיעה כי כמה פעילות מהמכרות שלה תשובש.

העובדים יערכו עצרות ברחבי המדינה במחאה על התייקרות החשמל, דלק ומוצרי היסוד כגון חלב ולחם ועל שורה של העלאות ריבית שמטרתן לרסן את האינפלציה הגואה. Cosatu, בן ברית של מפלגת השלטון ANC, מסר כי השביתה תהווה אזהרה למעסיקים שרוצים לפטר עובדים על רקע הירידה ברווחים ומשבר אספקת החשמל במדינה. בינואר הופסקה אספקת החשמל בדרום אפריקה לחמישה ימים. קיצוב החשמל למכרות פוגע בתפוקה וברווחים.

"אנו מקווים לשלוח מסר חזק לממשלה שאנו, פועלי המדינה, לא מתכוונים לשאת בנטל", אמר דובר האיגוד הלאומי של הכורים לסיבה סשוקה. הוא הוסיף ואמר כי הוא מקווה שהממשלה תעניש את החברות הדוגלות במדיניות של תיאום מחירים בקנסות כבדים. Cosatu קורא לממשלה לסבסד מוצרי יסוד ודורש העלאה במשכורות העובדים.

הנפגעים הפוטנציאליים בשביתה הם יצרניות המכוניות ומפעלי הטקסטיל. כמו כן, יופסקו עבודות הבניה באצטדיון שאמרו לארח את אליפות הכדורגל ב-2010. הלימודים יופסקו במידה והתחבורה הציבורית תשובש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully