וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים בעקבות ויקי קנפו: מסע מחאה לירושלים

תום גולדהנד

6.8.2008 / 11:19

"חמישה על גלגלים", כך מכונה מסע המחאה של 5 נכים, מהצפון למשרד האוצר. הם דורשים להסדיר את נושא המטפלים הזרים ולעדכן את קצבת הניידות

איריס דומאני

(צילום וידאו: איריס דומאני)

מסע המחאה של חמישה נכי קריית שמונה לירושלים נמשך גם היום (רביעי). הבוקר ינועו הנכים לכיוון רעננה, הרצליה ותל אביב. בהרצלייה פיתוח יעברו הנכים ב"בית הגלגלים", מבנה שאמור היה להיפתח ולתת מענה ל 120 נכים, אך המשך בנייתו מתעכב עקב 4 עתירות שהגישו השכנים האמידים כנגד פתיחתו, בתואנה שבית לנכים עלול לפגוע בערך בתיהם.

הנכים דורשים כי המדינה תפסיק לשלם להם קצבת שירותים מיוחדים להעסקת מטפל ובמקום זאת תיקח על עצמה את האחריות על נושא העסקת העובדים זרים.

בנוסף דורשים הנכים עדכון קצבאות הניידות. קצבת הניידות שנותנת המדינה לרכב פרטי לנכה עד 1800 סמ"ק עומדת על 1963 שקלים. נכים רבים לא יכולים להרשות לעצמם ניידות ברכב ונשארים מרותקים לבתיהם. ארגוני הנכים דורשים גם להעלות את קצבת הנכות. וכן לסייע לנכים שנמצאים באזורי הפריפריה.

בשלושת הימים הראשונים למסע המחאה לירושלים הצטרפו לנכי קריית שמונה עשרות נכים בכיסאות גלגלים. המסע אמור להסתיים מול משרד הרווחה בירושלים ביום שני הבא. הנכים מוחים על "אטימותו של הממסד" כדבריהם להכיר במצבם ולהגיש להם סיוע בדחיפות.

הגדלת קצבת שירותים מיוחדים

חזי יצחק אחד מחמשת הנכים שהחלו את המסע מקריית שמונה סיפר לוואלה! חדשות כי "זהו מסע קשה, הציבור מגלה הבנה ואהדה כלפינו. התחלנו עם חמישה אנשים ובהמשך הדרך הצטרפו אלינו עוד ועוד אנשים וכעת אנחנו 20 איש שעושים את הדרך לירושלים".

יצחק סיפר כי את הלילות הם מעבירים בקיבוצים שבדרך, וכי "מטרת המסע היא לתת רוח גבית לקבוצת הנכים שנמצאת בירושלים ושובתת כבר 60 יום מול משרד הרווחה ומשרדי הביטוח הלאומי. יש פגישות עם גורמים מהמשרדים הללו אך אין עוד תוצאות, ולכן החלטנו לעשות את המסע כדי להעלות את מודעות ולחזק את החברים בירושלים".

ארגוני הנכים דורשים ממשרד הרווחה ומהמוסד לביטוח לאומי כוללים הגדלת קצבת שירותים מיוחדים שמקבל הנכה בעבור העסקת מטפל/ת. כיום מחויבים נכים בדרגת 100% נכות לשלם שכר מינימום לעובד זר הצמוד אליהם (3850 שקלים בחודש, לא כולל תשלום לביטוח לאומי, חופשות, דמי הבראה וכו'). בפועל- הקצבה שמעניק משרד הרווחה לנכים בדרגת 100% נכות עומדת על 2200 שקלים בחודש, שהיא נמוכה כמובן משכר המינימום ולכן לא מכסה את העלויות.

את מסע המחאה שנקרא "חמישה על גלגלים", מלווה ארגון שתי"ל (שירותי תמיכה וייעוץ לארגונים לשינוי חברתי), אגף המשימות בתנועה הקיבוצית, תנועת "השומר הצעיר" וארגון נכי הפוליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully