וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה הגביר המאמץ לגיוס ישראלים"

6.8.2008 / 10:42

לטענת גורמים במערכת הביטחון, פעילות הארגון באירופה התרחבה לאחר מלחמת לבנון. "חיזבאללה פועל ללא כל הפרעה"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

בעקבות הפרסום הבוקר (רביעי) לפיו תושב קלנסוואה, בן 29, הואשם בריגול לטובת חיזבאללה, אומרים גורמים במערכת הביטחון כי הם עוקבים בדאגה אחר פעילות הארגון לצורך גיוס מרגלים ישראלים לשירותיה בחודשים האחרונים, כשהמטרה העיקרית היא גיוסם של ערביי ישראל לצורך איסוף מידע. פעילות זו התגברה לאחר מלחמת לבנון השנייה.

בשנים האחרונות גברה פעילות הגיוס של חיזבאללה באירופה, במטרה למצוא שם צעירים ערביים שיסכימו להצטרף לארגון. "חיזבאללה מנצל את שהותם של ערבים ישראלים בחו"ל לצורך מגע עימם וגיוסם", אומרים בשב"כ, "העובדה שהוא טרם הוכרז באירופה כארגון טרור ולמעשה נחשב כארגון לגיטימי, מאפשרת לו לפעול ללא הפרעה לצורך גיוס והפעלה של סוכנים, תוך שימוש בפלטפורמות לגיטימיות כמו ארגוני צדקה".

התפשטות חיזבאללה מעוררת דאגה במערכת הביטחון, כשהחשש העיקרי הוא שאחד מתשתיות הארגון ברחבי העולם יפעל לביצוע פיגוע נקמה על חיסול עימאד מורנייה. באירופה שוהה חיזבאללה בעיקר תחת מסווה של ארגונים שונים, אולם בישראל עוקבים בדאגה אחר הגדלת כוח הארגון ביבשת. כך למשל מחזיק הארגון בקרנות צדקה בגרמניה, כפי שנחשף בחקירה היום, באנגליה, הולנד, בלגיה וצרפת. כמו כן שוהים מוסדות הארגון בשוויץ, כשלדברי גורמי ביטחון, מאחורי מוסדות אלה, שפועלים בגלוי לרווחת ולכלכלת שיעים ברחבי היבשת, מפעיל חיזבאללה סוכנים, אוסף כסף עבור פעילות הטרור של הארגון ומפיץ את תורתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully