וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן מציינת 63 שנה להתקפה על הירושימה

טלי גולדשטין

6.8.2008 / 11:01

ב-6 באוגוסט 1945 הטילה ארה"ב פצצת אטום על העיר הירושימה. לפי הערכות, כ-140 אלף איש נספו, באחד האירועים הנוראיים בהיסטוריה

מערכת וואלה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

כ-45 אלף בני אדם התאספו היום (רביעי) בהירושימה שביפן על מנת לציין 63 שנה להטלת פצצת האטום על העיר וכדי לחדש את הקריאות לפירוק הנשק הגרעיני בעולם. תחת השמש הקופחת, ניצולים ומשפחות הקורבנות התכנסו באנדרטת השלום הסמוכה לגראונד זירו, הנקודה בה הטיל חיל האוויר האמריקני את פצצת הגרעין השניה בהיסטוריה שנקראה "ילד קטן" ב-6 באוגוסט 1945. אומדן ההרוגים בהתקפה הגרעינית, הכולל את אלו שמתו מיד ואת אלו שמתו לאחר זמן קצר, עומד על 140,000, ועל פי הערכות מסוימות זה היה יותר ממחצית הנמצאים בהירושימה באותה שעה.

מכובדים רבים, בהם ראש הממשלה יסואו פוקודה, נכחו בטקס. בשעה שמונה ורבע בבוקר, השעה בה מפציץ ה-B-29 "אנולה גיי" הטיל את הפצצה, אנשים באנדרטה וברחבי העיר עמדו דקת דומיה לזכר הקורבנות. פעמוני הכנסיות והמקדשים צלצלו והנהגים במכוניות הרכינו ראשם לזכר המתים. בנאומו, אמר פוקודה כי הוא מתחייב שיפן תיאבק למען פירוק הנשק הגרעיני ולהבטחת השלום בקהילה הבינלאומית.

פצצת האטום גרמה לשש רעידות משנה, גשם שחור וקרינה רדיואקטיבית שהרגה כ-80 אלף איש באופן מיידי. עד סוף 1945, המניין עלה ל-140 אלף הרוגים. זאת מתוך אוכלוסייה שמנתה, לפי הערכות, 350 אלף איש. אלפים נוספים מתו כתוצאה ממחלות.

ב-9 באוגוסט, שלושה ימים לאחר ההתקפה הגרעינית על הירושימה, הטילה ארה"ב פצצת אטום נוספת על נגסאקי. יפן נכנעה והביאה לסיומה את מעורבותה הצבאית במלחמת העולם השניה. כ-240 אלף ניצולי הפצצה חיים כיום ביפן ומחוצה לה. גילם הממוצע הוא 74. מרביתם נאבקים במחלת הסרטן ובנזקים ארוכי הטווח של פצצת האטום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully