וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך דחתה העלאת תשלומי ההורים

פנחס וולף ונעמה טלמור

6.8.2008 / 10:45

יו"ר הוועדה זעם על הניסיון לייקר את התשלומים לפני העברת החוק בניסוחו המבטל אותם כליל, ועל העלאת עלות הטיולים ב-50%

חברי ועדת החינוך דחו היום (רביעי) בשבוע את אישר ייקור תשלומי ההורים לבית הספר, הכולל העלאת מחירי הטיולים השנתיים. יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור זעם על כך שמשרד החינוך לא המתין עד להעברת הצעת חוק שהגיש, לפיה תבוטל השתתפות ההורים קשיי היכולת בתשלומים.

"תשלומי ההורים המהווים מס קשה ורגרסיבי יאושרו אך ורק בכפוף להתקדמות החוק לביטול כללי של התשלומים שעבר בקריאה טרומית", אמר מלכיאור. "עם זאת, בהתייעצות עם חברי הכנסת ומנכ"לית משרד החינוך שלומית עמיחי, הוחלט לדחות את אישור התשלומים עד שמשרד החינוך יבהיר מה עלה בגורל 55 מיליוני שקלים של קרן הנחות לתלמידים שאין ביכולתם לשלם, ועד שיתוקן הסעיף שמעלה את מחיר הטיולים ב-50%".

חברי הוועדה הודיעו כי יאפשרו את תשלומי ההורים רק בתנאי שתובטח העברת החוק לביטול כללי בקריאה ראשונה. על פי הצעת החוק של מלכיאור, החל משנת הלימודים הבאה, תשלומי ההורים יתבצעו מהביטוח הלאומי. דמי הביטוח יעלו בסכום מזערי, וכך בעלי ההכנסות הגבוהות ישלמו יותר, והמשפחות במצב כלכלי נמוך ישלמו כפי שידם משגת.

חבר הוועדה ח"כ אלכס מילר אמר בתגובה לדחיית ההצבעה כי "הגדלת תשלומי ההורים לבתי הספר עלולה לחדד ולהעמיק את הפערים הסוציו-אקונומיים בחברה הישראלית ולכן המגמה צריכה להיות הפוכה. דהיינו, להפחית את התשלומים משנה לשנה".

ח"כ זאב אלקין (קדימה) דרש ממשרד החינוך הבהרות לגבי קרן המלגות לתלמידים שאין ידם משגת. בשנה שעברה אישרה ועדת החינוך את תשלומי ההורים בכפוף להקמת קרן המלגות בסכום של 55 מיליון שקלים. בישיבה התברר שחלק מהסכום שולם אך משרד החינוך לא ידע לפרט כמה בדיוק שולם וייאלץ לעשות זאת ביום שני. עמיחי התחייבה להקצות 55 מליון שקל נוספים לשנה הבאה. ביום שני משרד החינוך צפוי להצהיר גם מהו גובה תשלום ההורים המותר בחינוך הדתי.

"משרד החינוך בא לא מוכן לישיבה ולא סיפק את הנתונים הבסיסיים, כדי שנוכל להצביע בלב שלם כאשר נדע שיש עזרה לתלמידים מעוטי יכולת", אמר אלקין וקרא למלכיאור להביא את הצעת החוק שלו לביטול תשלומי הורים לאישור הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully