וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין פעילי שמאל למתנחלים בחברון

יהושע בריינר ופנחס וולף

6.8.2008 / 10:32

העימות פרץ לאחר שמתנחלים קראו קריאות גנאי לעבר פעילי שמאל שהגיעו לסיור בעיר, למרות אבטחה כבדה של המשטרה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עימותים פרצו הבוקר (רביעי) בחברון, בין מתנחלים ופעילי ימין לפעילי שמאל שהגיעו לסיור בעיר. במהלך הסיור, שתואם עם משטרת חברון ונערך תחת אבטחה כבדה, קראו עשרות מתנחלים לעבר פעילי השמאל קריאות גנאי וניסו להתעמת עימם.

אתמול החליטו ארגוני השמאל להתאחד במאבקם ולקיים הפגנות ופעיליות בחברון וביהודה ושומרון, כמו כן החליטו להגביר ארגוני השמאל את נוכחותם בשטח ואת הלחץ על שר הביטחון אהוד ברק ועל השר לביטחון הבפנים אבי דיכטר.

בישיבה אתמול השתתפו בין היתר נציגים מארגון "שוברים שתיקה", "בני אברהם", "מחסום ווטש" ו"שלום עכשיו". הם התלוננו על יחס מפלה כלפיהם מגורמי הצבא ועל עליית דרגה בתגובותיהם של המתנחלים על פעילותם. ח"כ ביילין אמר כי "אנחנו רואים החמרה במה שקורה בשטח. זה החור השחור של החברה הישראלית ומה שקורה שם זה בלתי נסבל". לטענתו, "האנשים בחברון חצי מטורפים ועושים את המוות לפלסטינים. אם לא היו הארגונים הללו לא היינו יודעים שזה קורה. יש לנו אחריות על הדברים שקורים שם כחברה, ואסור להשאיר את השטח לחבורה המטורפת הזו".

פעיל השמאל מיכאל מנקין, שהשתתף בפעילויות "שוברים שתיקה" בחברון אמר כי "הופכים אותנו לסוג של דמונים כאלה. אני מרגיש שדמנו הותר שם והמתנחלים מרגישים שיש להם לגיטימציה לתקוף אותנו פיזית".

ח"כ אריה אלדד הגיב לפגישה שנערכה אתמול ואמר כי "האנרכיסטים הזרים והשמאל הקיצוני בישראל משרתים ביודעין את ארגוני הטרור ואינם יכולים לסבול את השקט בחברון". לטענתו, "הם עוסקים בלא הרף בפרובוקציות שמטרתן ליבוי מתיחות, והם חותרים לשפיכות דמים בין יהודים וערבים בחברון כדי שיוכלו לחדש את דרישתם לגרש יהודים מחברון". אלדד קרא למשטרת ישראל להתערב ו"להוציא צווי הגבלה כנגד ארגוני השמאל הקיצוני בישראל כשם שידעו לעשות מול המתנחלים כאשר אלה הואשמו בפגיעה בערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully