וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים: אין תקציב לאבטחה - אין לימודים

נעמה טלמור

6.8.2008 / 10:34

יו"ר הנהגת ההורים דורשת משרי האוצר והחינוך לבטל את הקיצוץ בתקציבי האבטחה. "ילדינו הם המשאב החשוב והיקר במדינה"

לאחר שנודע כי משרד האוצר מתכוון שלא להעביר את תקציב אבטחת מוסדות החינוך, פנתה אמש (שלישי) יו"ר הנהגת ההורים הארצית אתי בנימין לשר האוצר רוני בראון, בדרישה להעביר במהרה את תקציבי האבטחה למוסדות. במידה שלא יועברו התקציבים, הנהגת ההורים מאיימת כי "תיאלץ להשבית את הלימודים ללא הגבלת זמן".

"ילדינו הם המשאב החשוב והיקר ביותר של מדינת ישראל ודמם אינו הפקר אל מול שיקולי תועלת קרים ובלתי רלבנטיים בעליל. אמרה בנימין. לדבריה, "לא יתכן שילדינו יישארו ללא הגנה הולמת. מדובר באינטרס לאומי בעל חשיבות עליונה. מאבטחי מוסדות חינוך הם כוח מרתיע ואפקטיבי שעלותו מזערית ביחס למיזמי ביטחון אחרים והשפעתו בשטח אדירה".

האוצר מבקש לבטל את תקצוב השמירה והאבטחה בבתי הספר באמצעות קיצוץ בתקציבו של המשרד לביטחון פנים, המופקד על אבטחת מוסדות החינוך. כיום עומד תקציב זה על כ-140 מליון שקלים. כמו כן, יקוצצו 15 מליון שקלים נוספים המועברים למשרד החינוך לצורך מימון שמירה במוסדות שיש בהם יום לימודים ארוך.
בנימין הדגישה במכתבה כי בעשור האחרון המדינה דורשת מכל בתי העסק להציב מאבטח בכניסה לעסק. "אנחנו האזרחים נושאים בנטל המימון בבואנו לבקר במקום. אולם, כאשר הממשלה היא זו אשר מציבה ומממנת את האבטחה היא איננה לוקחת אחריות, מנציחה מחדלים ומקצצת בכל דרך אפשרית תוך סיכון חיים". עוד ציינה בנימין את הקושי הניכר בגיוס מאבטחים לנוכח הקשיים התקציביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully