וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה עסקת השבויים עם חיזבאללה

יהושע בריינר ונתיב נחמני

6.8.2008 / 9:54

5 פלסטינים שנעצרו בגין יידוי אבנים הועברו לרשות הפלסטינית כחלק מההתחייבות בעסקה. המספר הנמוך - בשל דו"ח ארד המאכזב

עסקת השבויים עם חיזבאללה הושלמה הבוקר (רביעי) עם שחרורם של חמישה פלסטינים בגילאים 15-17. החמישה הועברו על ידי שירות בתי הסוהר למעבר שער אפרים, דרומית לטול כרם, משם נמסרו לידי הרשות הפלסטינית שתשיב אותם לבתיהם. חמשת האסירים נעצרו בשנה האחרונה בגין עבירות של זריקת אבנים וחומרי נפץ, והיו אמורים להשתחרר ב-2009. האסירים הם יוסף זיזאן, בן 16, אחמד זהראן, בן 15, עטאאללה גאדאללה, בן 17, זכריא מחמד אחמד שורבגי, בן 16 ושאדי הרשה, בן 16.

ההסכם עם חיזבאללה, במסגרתו הוחזרו החיילים החטופים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, כלל הבטחה של ישראל לשחרר אסירים פלסטינים בתמורה לדו"ח על היעלמותו של הנווט רון ארד. אולם ישראל השאירה בידיה את האפשרות לקבוע את מספר האסירים שישוחררו, על פי תוכן הדו"ח.

עם התגבשות העסקה, סיפר גורם מדיני בכיר לוואלה! חדשות כי במסגרת עסקת החטופים, דרש חיזבאללה את שיחרורם של כ-700 אסירים פלסטינים. על פי המקור, דחתה ישראל את הדרישה על הסף ועל פי ההסכם שנחתם תהיה זו היא שתקבע את כמות האסירים הפלסטינים שישוחררו ואת זהותם.

לאחר חתימת העסקה התחייבה ישראל לשחרר עשרות אסירים פלסטינים, אך היום החליט ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת הממשלה לשחרר רק חמישה אסירים, בשל הדו"ח הבלתי מספק שהעביר חיזבאללה בעניין ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully