וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם משאכטה אחת אפשר להתמכר לסיגריות

6.8.2008 / 6:09

כך עולה ממחקר חדש של מדענים בקנדה. הממצאים עשויים להביא לפריצת דרך בהבנת השפעותיו המשתנות של הניקוטין על אנשים שונים

מסתבר שעבור אנשים אחדים מספיקה סיגריה אחת כדי להתמכר לעישון. זאת, בעוד שאנשים אחרים יגיבו בדחייה לאותה סיגריה. חוקרים בקנדה הצליחו לאתר את האזור במוחם של עכברים המגיב לניקוטין. הממצא החדש עשוי להביא לפריצת דרך בהבנת ההבדלים בין אילו המתמכרים בקלות לניקוטין ובין אלו שלא.

"הממצאים שלנו עשויים להסביר את הרגישות של כל אדם ואדם להשפעת ניקוטין", אמר דוקטור סטיבן לאביולט מהאוניברסיטה של אונטריו בקנדה. "הניסוי מהווה פתח לטיפולים תרופתיים חדשים שאנו מקווים שימנעו את ההתמכרות לניקוטין".

הממצאים האחרונים מחזקים מחקרים קודמים שנעשו בעבר ובהם התברר כי אנשים שונים מגיבים אחרת להשפעות הניקוטין. במחקר שפורסם באוקטובר שעבר נמצא כי לבני נוער שחשו "רגועים" לאחר ההתנסות הראשונה שלהם בסמים או בסיגריה, היו סיכויים גבוהים יותר להפוך למכורים. "בשלבים הראשונים של ההתנסות בחומרים המכילים טבק ישנם כאלו המוצאים את ההרגשה הנלווית כלא נעימה, לעומת אחרים שהופכים במהירות למכורים לניקוטין". אומר דוקטור לאביולט.

הניקוטין, אותו חומר אלקלואידי המצוי בטבק וגורם למעשן להתמכר לסיגריה, הוכרז לראשונה ב- 1996 על ידי שלטונות הבריאות בארה"ב כסם ממכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully