וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"70% מהפלסטינים תומכים בשלום עם ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.8.2008 / 19:36

כך עולה מסקר שנערך ברשות. 40% מהנשאלים הביעו תמיכה בפתח לעומת 16% בלבד בחמאס. 79% תומכים בשחרור שליט תמורת אסירים

69% מהפלסטינים תומכים בהסכם שלום עם ישראל, בעוד ש-31% מתנגדים. כך עולה מסקר פלסטיני חדש, שערכה "חברת המזרח הקרוב לייעוץ". מדובר בנסיגה של 4% בתמיכה בתהליך השלום עם ישראל בהשוואה לסקר הקודם, אז הביעו 73% תמיכה בהסכם.

הנשאלים נדרשו גם לסוגיית עסקת חילופי השבויים עם ישראל כאשר 79% מהם הביעו תמיכה בשחרורו תחת תנאים של החייל החטוף גלעד שליט, 6% סברו כי יש לשחררו ללא תנאים ואילו 15% מהנשאלים מתנגדים לשחרורו.

הסקר מגלה עוד כי 36% מהנשאלים סבורים כי סוגיית ירושלים היא הסוגיה הבוערת ביותר במשא ומתן עם ישראל, בעוד ש-31% חושבים כי דווקא סוגיית הפליטים היא החשובה מכולן. 16% אמרו כי יש לפתור קודם כל את סוגיית ההתנחלויות, 11% אמרו כי הגבולות היא החשובה בסוגיות ו-6% טענו כי סוגיית המים היא הבוערת מכולן.

בשאלות פנים-פלסטיניות הביעו הנשאלים תמיכה בארגון פתח (40%) על פני חמאס (16% בלבד). עם זאת, רוב הנשאלים (41%) טענו כי אין להם אמון באף גוף פוליטי בזירה הפלסטינית. 74% מהנשאלים הביעו תמיכה באסטרטגיה של פתח להשגת האינטרסים הפלסטינים, בהשוואה ל-26% שסברו כי האסטרטגיה של חמאס היא הראויה.

בשאלה הפרסונאלית הביעו 68% מהנשאלים אמון ביושב ראש הרשות אבו מאזן, לעומת 32% בלבד שהביעו תמיכה בראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה. מהסקר עולה עוד כי מחצית מהאוכלוסייה הפלסטינית חי מתחת לקו העוני, 19% מהם מוגדרים עניים מרודים, ו-21% מובטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully