וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון בביטחון הוא הכרח לכל ר"מ"

פנחס וולף

5.8.2008 / 20:08

שר התחבורה דאג לעקוץ את לבני, כשהכריז באופן רשמי על מועמדותו לראשות קדימה. "אני מתחייב לשמור על ירושלים מאוחדת, כבירתה הנצחית של ישראל"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר התחבורה שאול מופז הכריז הערב (שלישי) באופן רשמי על מועמדותו לראשות מפלגת קדימה במלון הר ציון בירושלים. בנאום שנשא בפני עשרות מתומכיו, אמר מופז, כי "הביטחון חייב לעמוד בראש מעיננו ועל כן הבנה, ניסיון ומומחיות בתחומי הביטחון הלאומי הם לא רק יתרון חיוני, הם הכרח שאין חשוב ממנו לכל ראש ממשלה בישראל". מופז כיוון בדבריו לשרת החוץ לבני, המתמודדת גם היא על ראשות קדימה. לדבריו, "נוח לפעמים לשגות באשליה זמנית, במיוחד בתקופות של רגיעה יחסית. זו אשליה מסוכנת".

מופז ציטט גם דברים שאמר דוד בן גוריון: "אם ישימו לפני ברירה ויניחו בכף אחת של המאזניים את כל האידיאלים הגדולים שבעולם, ובכף שניה את ביטחון ישראל, אבחר ללא היסוס בביטחון ישראל, ולא מפני שאינני מחשיב אידיאלים אלא מפני שלא המתים יהללויה. עם זאת, ערכים אחרים ובראשם החינוך, החברה והכלכלה לא יעמדו במדרגה פחותה יותר. השקפת עולמי איננה צבאית גרידא ומעולם לא שכחתי מהיכן הגעתי".

כשהתייחס לתהליך המדיני אמר כי "הסכמי השלום עם מצרים וירדן הם נכסים אסטרטגים, אותם ציוו לנו ראשי הממשלה מנחם בגין ויצחק רבין ואני אחתור להשגת שלום דומה עם שכנינו, כדי שישראל תדע שלווה בכל גבולותיה. במקום הזה, מול חומותיה העתיקות של ירושלים שאת חורבנה אנו מבכים בימים אלו, אני מתחייב לשמור על ירושלים מאוחדת וכבירת ישראל הנצחית. על כן אני מתכוון להקים ממשלה חזקה ויציבה. זהו צורך השעה. אני פונה לחוש האחריות של מנהיגי סיעות הבית וקרא להם: עוצמתנו באחדותנו".

מופז גם חשף את סיסמת הבחירות שלו: "אחרי". בכנס לא השתתפו שרים או חברי כנסת, לבקשתו של מופז. עם זאת, יו"ר זק"א יהודה משי זהב הגיע להביע תמיכה.

קודם לכן אמרה שרת החוץ ציפי לבני, בכנס תומכים בצפון, כי "הבחירות לקדימה הן לא רק תהליך שייקבע מי יהיה ראש התנועה, הן תקבענה גם מי יהיה ראש הממשלה". לדברי לבני, "זה מה שעומד על הפרק ולא שום דבר אחר. זו אחריות שלנו כחברים בקדימה ועלינו להיזכר עם מה שבאנו לציבור בבחירות, עם מה שהבטחנו להיות ומה שאנו יכולים להיות". לבני הוסיפה כי "כדי לבצע את התיקון הדרוש, צריך שתהיה ממשלה יציבה וחזקה, שתצליח למשול לאורך זמן ולקדם סדרי עדיפויות ולהביא אותן לידי ביטוי אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully