וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

23 עצורים בהפגנה נגד הרג הקטינים בניעלין

קובי מנדל ונתיב נחמני

5.8.2008 / 18:40

המפגינים ניסו להגיע לביתו של מח"ט בנימין בזיכרון יעקב, במחאה על הרג הקטינים בכפר בשבוע שעבר. לטענתם, המשטרה היכתה עצורים

23 פעילי שמאל נעצרו אחר הצהרים (שלישי) לאחר שניסו להפגין מול ביתו של מפקד חטיבת בנימין אל"ם אביב רשף בזיכרון יעקב, במחאה על הרג שני הקטינים בכפר ניעלין בשבוע שעבר. המפגינים ניסו להגיע לביתו של המח"ט, אך נחסמו על ידי המשטרה. לטענת המפגינים, המשטרה נהגה נגדם באלימות בעת הניסיון לפזר את ההפגנה, ואף הכתה את המפגינים לאחר שהוכנסו לניידת. מהמשטרה נמסר כי ההפגנה נערכה ללא אישור, ולאחר שהודיעו על כך למפגינים ואלו סרבו להתפנות, נעצרו כמה מהמפגינים.

אחד המפגינים אמר לוואלה! חדשות כי "מח"ט בנימין הוא האחראי הישיר לרצח שני הקטינים בשבוע שעבר בניעלין". לטענתו, "זה לא מפתיע שאותם האנשים שיורים במפגינים, יפזרו באלימות מפגינים ישראלים שמוחים על כך". פעיל אחר סיפר כי המפגינים הוכו בזמן שהוכנסו לניידות המשטרה, ואף לאחר מכן, כשכבר ישבו בתוך הניידת.

אתמול שוטרי מג"ב פתחו בירי גז מדמיע ורימוני הלם לעבר פעילי שמאל ופלסטינים במהלך הלוייתו של יוסוף עמירה, בן 18, שמת לאחר שנפצע אנושות בעימותים שפרצו בהלוויתו של הילד אחמד מוסא. מקורות רפואיים פלסטיניים מסרו לאחר התקרית כי כוחות צה"ל ירו כדורי גומי לעבר ראשו של עמירה והוא הובא לבית החולים ברמאללה במצב של מוות קליני. אחמד מוסא, בן 11, נורה למוות בידי חייל צה"ל לאחר הפגנה בכפר ניעלין, לפני כשבוע. השוטר שירה בו נתפס ונחקר, בעקבות תחקיר שערך מפקד מג"ב בגזרת איו"ש, מיד לאחר התקרית. בתום החקירה שוחרר השוטר למעצר בית בסוף השבוע שעבר.

ההפגנות בניעלין נערכות זה מספר חודשים ומשתפים בהן עשרות פעילי שמאל, פלסטינים וזרים. המפגינים מוחים על תוואי גדר ההפרדה שנבנית במקום שלטענתם מספחת אדמות פלסטיניות מהכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully