וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואנדה מאשימה את צרפת ברצח העם ב-1994

גיל קדרון

5.8.2008 / 17:41

ועדת חקירה מצאה כי רה"מ לשעבר דה וילפן והנשיא המנוח מיטראן ניצחו על התמיכה והאימון של המורדים, שטבחו ב-800 אלף בני אדם

רואנדה האשימה היום (שלישי) בכירים צרפתים במעורבות ישירה ברצח העם שהתבצע בשטחה ב-1994, במהלכו רצחו בני ההוטו, הרוב במדינה, כ-800 אלף בני טוטסי. המדינה האפריקאית אף דרשה להעמיד את אותם צרפתים לדין בינלאומי.

ועידת חקירה מצאה כי ראש ממשלת צרפת לשעבר דומיניק דה וילפן והנשיא המנוח פרנסואה מיטראן הם שני השמות הבולטים ברשימת האחראים, שמונה 33 שמות. בעבר האשימה רואנדה את פריז בטיוח חלקה במעשי הטבח הנוראיים, כולל אימון אנשי המליציה שביצעו את הזוועות ותמיכה במנהיגי ההוטו שאירגנו את הרצח.

מי יעמוד לדין?

צרפת, מצדה, מכחישה כל מעורבות, וטוענת כי סייעה להגנת התושבים כחלק מכוח השלום של האו"ם. אולם חיילי האו"ם לא נקפו אצבע למען הקורבנות, והסתגרו בבסיסים מאולתרים עד שהיה ביכולתם לסגת.

"תפקידה של צרפת ברצח התבטא בתמיכה פוליטית, צבאית ודיפלומטית", נכתב בדו"ח. "לאור העובדות החמורות, ממשלת רואנדה קוראת לגופים הרלוונטים לפעול על מנת להעמיד את הנאשמים מהפוליטיקה והצבא הצרפתים לדין על הפשעים אותם ביצעו".

נשיא רואנדה פול קגאמה, שהיה בעבר מנהיג המורדים, ניתק את הקשרים עם צרפת ב-2006, לאחר שבית משפט צרפתי קרא להעמידו לדין על מותו של קודמו בתפקיד ב-1994, הנשיא דאז ג'ווונאל האביארימנה, שהיה טוטסי, באירוע שנחשב לזה שסימן את תחילת רצח העם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully