וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם יחלץ טייסים ישראלים מלבנון?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.8.2008 / 17:52

מקורות בלבנון מדווחים, כי ישראל חוששת שחיזבאללה יקבל לידיו נשק נ"מ מתקדם. "מפקד יוניפי"ל הורה לחייליו להתאמן בהתאם"

מפקד יוניפי"ל, כוח האו"ם בדרום לבנון, הורה לאנשיו לחלץ טייסים ישראליים אם יפלו בשבי של חיזבאללה. כך מדווחים היום (שלישי) מקורות דיפלומטיים מערביים באו"ם לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה. במקביל דיווחו המקורות כי "ישראל הודיעה למזכ"ל האו"ם באן קי-מון ולממשלותיהן של המדינות הפועלות במסגרת כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון, כי היא חוששת מכך שחיזבאללה יקבל לידיו נשק נגד מטוסים שבאמצעותו הוא עלול לפגוע במטוסי קרב ישראלים".

לפי אותם מקורות, ישראל הבהירה כי היא אינה מתכוונת להפסיק לבצע גיחות אוויריות ללבנון, בטענה כי מדובר במאבק בהתחמשות של הארגון השיעי. ישראל ביקשה מהמדינות הפועלות במסגרת יוניפי"ל וממנגנוני הביטחון שלהן להגביר את פעילות יוניפי"ל באזור על מנת לתפוס את הנשק ולמנוע את השימוש בו.

המקורות ציינו כי הבקשה החשובה ביותר שהגישה ישראל ובה גם דנו קצינים ישראליים עם קציני יוניפי"ל, נגעה לצעדים מעשיים שינקוט יוניפי"ל במטרה למנוע מחיזבאללה להפיל מטוס קרב ישראלי ולשבות את הצוות שלו. לטענת המקורות, מפקד יוניפי"ל הגנרל קלאודיו גרציאנו הורה למלא אחר הבקשה הישראלית ואכן באזור מורגשת פעילות מוגברת של הכוחות הבינלאומיים.

הוראתו של גרציאנו קובעת כי במקרה שמטוס קרב ישראלי נופל, יש להגיע אל הטייס במהירות המרבית ולפני כולם ולנסות להצילו. אם הטייס נפל בידי חמושים, יש להצילו ולא להשאירו בידיהם, אולם אין להתערב אם מפקד המטוס נפל בידי צבא לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully